دوئل دی‌اس 9 و جنسیس G80


دوئل دی‌اس 9 و جنسیس G80

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، سدان‌های میان سایز لوکس، دوئل پنجم نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز E کلاس و جگوار XF مجموع آراء: 1314 آراء مرسدس: 884 آراء جگوار: 430 پیروز دوئل: مرسدس بنز E کلاس با کسب 67 درصد از کل آراء دوئل‌های این گروه آئودی A6 ولوو S90 آئودی A6 کادیلاک CT5 آکورا … The post دوئل دی‌اس 9 و جنسیس G80 appeared first on مجله پدال.

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، سدان‌های میان سایز لوکس، دوئل پنجم

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز E کلاس و جگوار XF

مجموع آراء: ۱۳۱۴

آراء مرسدس: ۸۸۴

آراء جگوار: ۴۳۰

پیروز دوئل: مرسدس بنز E کلاس با کسب ۶۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه
آئودی A6 ولوو S90
آئودی A6
کادیلاک CT5 آکورا TLX
کادیلاک CT5
ب‌ام‌و سری ۵ لکسس ES
ب‌ام‌و سری ۵
مرسدس بنز E کلاس جگوار XF
مرسدس بنز E کلاس
دی‌اس ۹ جنسیس G80
؟

جنسیس G80

دوئل دی‌اس 9 و جنسیس G80

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۰

پلت‌فرم: M3 هیوندای-کیا

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵.۰

نقاط مثبت: کیفیت چشمگیر، رانندگی خوب، بهترین رقیب ممکن برای آلمانی‌ها

نقاط منفی: صندوق بار نسبتاً کوچک، برند نه‌چندان شناخته‌شده، سواری کمی سفت

چکیده: واقعاً عجیب است که چطور جنسیس توانسته در مدتی کوتاه این‌قدر به سردمدار این کلاس یعنی ب‌ام‌و سری ۵ نزدیک شود. G80 از لحاظ کیفیت کاملاً همسان رقبای آلمانی است و تجربهٔ مالکیت منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند. این خودرو حتی از برخی تکنولوژی‌هایی برخوردار است که هنوز در ب‌ام‌و نمی‌بینیم. البته هنوز هم ب‌ام‌و رانندگی بهتری دارد اما این به معنای بد بودن G80 نیست. هرچند از این سدان کره‌ای سواری کمی نرم‌تر و صندوق بار بزرگ‌تری می‌خواهیم اما G80 در حال حاضر بهترین خودروی غیرآلمانی در سگمنت سدان‌های میان سایز لوکس است. البته این کلاس مملو از مدعیان موفق و سرشناس است اما جنسیس به بهترین آن‌ها نزدیک شده است.

دی‌اس ۹

دوئل دی‌اس 9 و جنسیس G80

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰

پلت‌فرم: EMP2 پژو-سیتروئن

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵.۰

نقاط مثبت: راحتی بالا، امکان خرید با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، تجهیزات و ویژگی‌های جذاب

نقاط منفی: تجربهٔ رانندگی معمولی، برچسب قیمتی بالا، فضای سر تنگ در عقب

چکیده: برای کسانی که در سگمنت سدان‌های میان سایز لوکس خودرویی غیرآلمانی می‌خواهند، دی‌اس ۹ ارزش توجه کردن را دارد. البته این بهترین خودروی کلاس خود نیست اما سدان متفاوتی بوده و برای بسیاری از افراد می‌تواند جذاب باشد. هرچند قابلیت استفادهٔ تکنولوژی‌های دی‌اس ۹ ناامیدکننده است اما طبیعت آرام و باکیفیت آن خوشایند خواهد بود. دی‌اس ۹ اشکالاتی دارد اما بااین‌وجود گامی بزرگی برای دی‌اس در جهت جا انداختن خود در بین برندهای لوکس محسوب می‌شود. درمجموع، دی‌اس ۹ یک سدان لوکس راحت با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی است که هرچند نمی‌تواند آلمانی‌ها را به چالش بکشد اما به‌عنوان گزینه‌ای جدید و متفاوت می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

مقایسهٔ مشخصات فنی

دی‌اس ۹ جنسیس G80
پیشرانه ۱.۶ لیتری I4 ۲.۵ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۲۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو عقب یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۱ ثانیه ۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۰ لیتر ترکیبی ۹.۰ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۶۰ گرم/کیلومتر ۲۰۵ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۶۵ لیتر
وزن ۱۵۴۰ کیلوگرم ۱۷۹۵ کیلوگرم
طول ۴,۹۳۴ میلی‌متر ۴,۹۹۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۵ میلی‌متر ۳,۰۱۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر ۴۲۴ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۴۰,۶۰۵ پوند ۳۷,۴۶۰ پوند
قیمت موردبررسی ۴۰,۶۰۵ پوند ۴۳,۱۵۰ پوند
این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سدان میان‌سایز لوکس را بیشتر می‌پسندید؟

جنسیس G80 دی‌اس ۹

نمایش نتایج

دوئل دی‌اس 9 و جنسیس G80 Loading ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس