آستان قدس رضوی 130 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا اختصاص داد


آستان قدس رضوی 130 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا اختصاص داد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: این آستانه مقدسه 130 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های درگیر کرونا و همچنین واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد اختصاص داده است.

حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از خط تولید سرم شرکت داروسازی ثامن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دلیل حجم بالای بیماران کرونایی در موج پنجم و مشکل به وجود آمده برای بیمارستان‌ها در تامین تجهیزات، آستان قدس رضوی با هدف حمایت از نظام سلامت کشور به این عرصه ورود کرده و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین و اهدای تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های درگیر کرونا در شهر مشهد اختصاص داده است.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز بخش ویژه‌ای با ظرفیت ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی راه‌اندازی کرده است تا در این حوزه نیز کمک حال دانشگاه‌ علوم پزشکی و بیمارستان‌های درگیر کرونا باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام واکسیناسیون مردم حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام مروی گفت: با توجه به شرایط نگران‌کننده کرونا در کشور و به ویژه شهر مشهد، دستوری هشت ماده‌ای صادر کرده ایم تا همه امکانات آستان قدس رضوی در خدمت بیماران کرونایی قرار بگیرد که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار در این حوزه، داروسازی ثامن آستان قدس است که برای افزایش تولید سرم، فعالیت خود را شبانه‌روزی و سه نوبته کرده است.

تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز هیات‌های مذهبی

تولیت آستان قدس رضوی به موضوع برپایی مجالس عزاداری ماه محرم نیز اشاره و بیان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند مجالس عزاداری باید با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز برگزاری این محافل را در فضای باز امکان‌پذیر دانسته است.

وی افزود: آستان قدس رضوی برای کمک به هیات‌های مذهبی در برپایی محافل عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌ها و در مکان‌های مورد تایید وزارت بهداشت، لوازم بهداشتی مورد نیاز آن‌ها را تامین خواهد کرد تا این محافل در بهترین شرایط ممکن و با حفظ سلامت عزاداران برگزار شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در بازید از بیمارستان رضوی، قدردانی از کادر درمان را وظیفه خود دانست و افزود: مسوولان بیمارستان رضوی نباید از کادر درمانی که فداکارانه در راه خدمت به بیماران به کرونا مبتلا شده‌اند، غفلت کنند و آنان باید بطور ویژه مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند.
حجت الاسلام مروی افزود: در دستگاه منتسب به امام رضا(ع) جنبه‌های انسانی و عاطفی بر مقررات و بروکراسی اداری غلبه دارد، لذا کارکنانی که به واسطه انجام وظیفه به کرونا مبتلا شده اند باید به گونه ای مورد توجه قرار بگیرند که هیچ دغدغه ای از حیث امور درمانی و حقوق و دستمزد خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی و پرستاری کشور در قضیه کرونا خوش درخشید، اظهار داشت: از تلاش‌های شبانه روزی و جهادی پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش های مختلف درمانی تقدیر و تشکر می‌کنم، از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی کادر درمان در ایام مقابله با کرونا و شهدایی که در این راه تقدیم کردند، هیچگاه از خاطر ملت ایران پاک نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی