15 میلیون دلار برای تحقیق و یافتن فلز مناسب در خودروهای برقی


15 میلیون دلار برای تحقیق و یافتن فلز مناسب در خودروهای برقی

عصر خودرو- جف بزوس، بنیانگذار وبسایت آمازون؛ بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت؛‌ مایکل بلومبرگ، صاحب امپراتوری خبری و چند میلیاردر دیگر 15 میلیون دلار سرمایه اختصاص داده اند تا فلز مناسب برای گسترش خودروهای برقی شناخته شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، شرکت معدنی کوبولد متالز KoBold Metals که پشتیبانی چند میلیاردر از جمله جف بزوس، بیل گیتس و مایکل بلومبرگ را دارد، توافق کرد همره شرکت معدنی بلوجی Bluejay‌ در گرینلند به دنبال فلزات مناسب برای تولید خودروهای برقی بگردند.

به بیان دقیق تر، کوبولد متالز با صرف 15 میلیون دلار در جست و جوی نیکل، مس، کوبالت و پلاتین خواهد بود و در پروژه ی دیسکو-نوساک Disko-Nuussuaq شرکت بلوجی در گرینلند، بزرگترین جزیره دنیا، همکاری می کند.

در عوض، کوبولد صاحب 51 درصد سهم در این پروژه خواهد شد. کوبولد به گفته ی وبسایت رسمی اش، یک شرکت خصوصی است که از هوش مصنوعی، ماشین یادگیری و نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می کند و به دنبال مواد معدنی و فلزات مورد نیاز خودروهای برقی می گردد.

سرمایه گذار اصلی کوبولد شرکت دیگری به نام بریکثرو انرژی ونچرز Breakthrough Energy Ventures است که به نوعی صندوق فناوری و آب و هوا است و بیل گیتس هم در آن سرمایه گذاری کرده است. سرمایه گذار دیگر آن علاوه بر بزوس و بلومبرگ، ری دالیو Ray Dalio بینانگذار بریجواتر است. یک سرمایه گذار نوروژی دولتی به نام اکوینور Equinor‌ هم دارد.

کورت هاوس Kurt House مدیر عامل کوبولد می گوید: «منطقه دیسکو در گرینلند شاهد همگرایی بسیار نادر در تاریخ کره زمین بوده و می تواند منبع ذخیره عظیمی از عناصر مورد نیاز برای خودروهای برقی باشد.»

بو مولر استنسگارد Bo Møller Stensgaard مدیر عامل بلوجی هم می گوید: «دیسکو نام پروژه ای است که پتانسیل های بسیار بالایی برای کشف جهانی محل ذخیره فلزات مورد نیاز ساخت باتری دارد.»

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!