هزینه کرد 210میلیاردی بیمه سلامت برای بیمه شدگان کرونایی استان سمنان


هزینه کرد 210میلیاردی بیمه سلامت برای بیمه شدگان کرونایی استان سمنان

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان سمنان از هزینه کرد 210 میلیارد ریالی این اداره کل برای بیمه شدگان سلامت کرونایی در طول این همه گیری خبر داد.

دکتر سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۳۸۰۰ پرونده در این ارتباط در بیمه سلامت استان تشکیل و حدود ۲۱ میلیارد تومان به این مبتلایان به کووید۱۹ در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: حدود یک هزار نفر از این بیمه شدگان دوبار بستری و حق بیمه خود را دریافت کردند و تقریبا ۲۸۰۰ نفر از آنان نیز یک بار در بخش های کرونا بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به هزینه بالای داروهای کرونا افزود: بیشترین هزینه پرداختی مربوط به هزینه داروها است چراکه قیمت داروهای مرتبط با کووید۱۹ بالاست.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص پرداخت طلب مراکز درمانی و خصوصا دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: تمامی هزینه های سال گذشته به طور کامل پرداخت شده است. ضمن اینکه اسناد مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه نیز به طور کامل بررسی شده و آماده پرداخت است.

دکتر حسینی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: اجرایی شدن این طرح به سرعت پرداخت هزینه ها کمک کرده و از این رو استان هایی همچون کرمان که در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی از ما جلوتر هستند، در پرداخت هزینه ها نیز جلوترند.

وی با اشاره به مزایای بسیار زیاد اجرای نخسه نویسی الکترونیکی خاطرنشان کرد: هدفگذاری اداره کل بیمه سلامت استان بر این است که تا پایان امسال ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی شود. ضمنا در صورت الکترونیکی شدن ۱۰۰درصد نسخ، پرداخت های بیمه سلامت نیز بروز خواهد شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح از رسانه های استان خواست با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به اجرایی شدن طرح ملی نسخه نویسی الکترونیکی در سرتاسر استان کمک کنند.

این مدیر مسوول ادامه داد: تاکنون ۸۸درصد مطب هایرفعال در سطح استان، بیش از ۹۷درصد داروخانه های فعال، ۱۰۰درصد آزمایشگاه های استان،۸۰درصد درمانگاه های فعال، ۹۱درصد بیمارستان های استان و...به زیرساخت های لازم برای نسخه نویسی الکترونیکی تجهز شده و از نسخ الکترونیکی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به اجرای طرح دولت الکترونیک شده افزود: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی نیز جدا از صرفه جویی بالا در هزینه ها، به کاهش قابل توجه سواستفاده های احتمالی از دفترچه بیمه و همچنین رصد و نظارت بهتر بر امور کمک شایانی می کند.

دکتر حسینی رصد بهتر موسسات درمانی و پزشکان را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد و گفت: اجرایی شدن این طرح به اجرایی شدن طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه سلامت نیز کمک می کند. ضمن اینکه رصد کامل روند را برای سطوح کلان تر نظیر وزارت بهداشت و یا زمان بیمه و...را نیز تسهیل می کند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه بیشترین بیمه شدگان بیمه سلامت در استان سمنان با ۸۸ هزار بیمه شده مربوط به بیمه شدگان روستایی است اظهار کرد: همچنین ۶۲ هزار کارمند دولت، ۴۲ هزار نفر بیمه همگانی، ۱۰ هزار نفر از سایر اقشار،۱۲۰۰ نفر از بیمه ایرانیان و...در استان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی