اعزام نظامیان آمریکایی و انگلیسی به کابل/ واشنگتن با طالبان به صورت مخفیانه مذاکره می کند


اعزام نظامیان آمریکایی و انگلیسی به کابل/ واشنگتن با طالبان به صورت مخفیانه مذاکره می کند

منابع خبری از اعزام نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی برای خروج کامل دیپلمات‌های این کشور‌ها در کابل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع آمریکایی اعلام کردند پنتاگون از اعزام ۳ هزار نیروی نظامی به کابل برای تخلیه دیپلمات‌های آمریکایی از سفارت این کشور خبر داده است.

سی‌بی‌اس در این باره نوشت: «پنتاگون نیرو‌های خود را به فرودگاه کرزی در کابل می‌فرستد تا همزمان با تشدید تسلط طالبان به افغانستان به خروج دیپلمات‌های آمریکایی کمک کنند.»

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری از اعزام ۳ هزار نیروی آمریکایی به کابل خبر داد.

نیویورک تایمز نیز به نقل از منابع آگاه از مذاکره میان آمریکا و گروه طالبان برای اطمینان از عدم حمله به سفارت این کشور در افغانستان خبر داد. این مذاکرات مخفیانه بدون هماهنگی دولت کابل انجام می شود.

برخی منابع به سی ان ان گفتند همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان، واشنگتن گزینه انتقال سفارت خود به فرودگاه کرزی کابل را بصورت جدی مورد بررسی قرار می دهد.

دولت انگلیس نیز در بیانیه‌ای جداگانه از اعزام نیروهایی برای کمک به خروج نیروهای این کشور از افغانستان خبر داد. انگلیس قرار است ۶۰۰ نیروی نظامی را بدین منظور اعزام کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد: «سفارت آمریکا تعطیل نمی‌شود، آمریکا به کار‌های کنسولی و اقدامات مخصوص صدور ویزا در این کشور ادامه خواهد داد.»

او در ادامه افزود: «این به منزله رها کردن یا تخلیه کامل این کشور نیست.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچینن اعلام کرد: «آمریکا تصمیم دارد با توجه به وضعیت امنیتی کنونی در افغانستان حضور بسیار کمرنگ‌تری داشته باشد.

او سپس برای توضیح وضعیت کنونی افغانستان از نظر امنیتی گفت: «طالبان در یک هفته اخیر ۱۰ استان از افغانستان را به تصرف خود در آورده است و قندهار و برخی دیگر از کشور‌ها در معرض سقوط هستند.»

در حالیکه اکنون آمریکا پس از ۲۰ سال نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند، نیرو‌های طالبان بر بخش های زیادی مسلط شده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی