زنان حامله واکسن کرونا دریافت کنند


زنان حامله واکسن کرونا دریافت کنند

مرکز کنترل و پیشگیری‌ بیماری‌های آمریکا از زنان حامله خواست تا به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند که به دور ماندن آنها از ابتلا به نوع شدید ویروس کرونا کمک می‌کند.

زنان حامله در معرض خطر بیماری شدیدتری از ویروس کرونا هستند اما آمار واکسیناسیون آنها اندک است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که بیمارستان‌های مناطق گرم آمریکا، شاهد افزایش مبتلایان جدی ویروس کرونا در بین مادران واکسینه نشده است.

زنان باردار بیشتر در معرض خطر بیماری‌های شدید و عوارض دوران حاملگی ناشی از ویروس کرونا همچون سقط جنین و مرده‌زایی هستند اما میزان واکسیناسیون آنها پایین است و طبق داده‌های سی دی سی تنها حدود ۲۳ درصد از آنها حداقل یک دُز دریافت کرده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا به مادران باردار اطمینان داده که این واکسن‌ها ایمن و موثر هستند و افزوده است: هیچ‌گاه فوری‌تر از الان نبوده است که واکسیناسیون افزایش یابد چرا که ما با جهش دلتای بسیار مسری مواجه هستیم و عوارض وخیمی از کووید-۱۹ را در بین زنان حامله واکسینه نشده، می‌بینیم.

آخرین دستورالعمل این مرکز پس از ارزیابی اطلاعات ۲ هزار و ۵۰۰ زن حامله واکسینه شده، به دست آمده است که ایمنی آنها را پس از دریافت واکسن تایید می‌کند.

در این ارزیابی، هیچ افزایش خطر سقط در بین کسانی که حداقل یک دُز از واکسن فایزر یا مادرنا را پیش از هفته ۲۰ بارداری دریافت کرده‌اند، مشاهده نشده است.

ارزیابی این داده‌ها میزان سقط را ۱۳ درصد اعلام کرده که به اذعان سی دی سی، یک نرخ طبیعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها