هیاتهای عزاداری منویات رهبری را مورد توجه قرار دهند


هیاتهای عزاداری منویات رهبری را مورد توجه قرار دهند

زنجان - ایرنا - فرماندار زنجان با اشاره به اینکه با توجه به منویات رهبری باید دستور العمل های بهداشتی مورد توجه هیات های عزاداری قرار گیرد، گفت: بی توجهی به این موضوع زمینه هجمه دشمنان را فراهم می کند و در این میان ایستگاههای صلواتی نیز می توانند نذور خود را به اشکال دیگر به نیازمندان اهدا کنند.

رضا عسگری شامگاه پنجشنبه در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان افزود: با کارهای انجام گرفته عزاداری هیات های مجوزدار از قبیل مساجد به سمت فضاهای آموزشی مدارس سوق داده شد که در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع فعالیت هیات های عزاداری بدون مجوز در زنجان اضافه کرد: این هیات ها در طول سال برنامه ندارند و فقط در ماه محرم مراسم برگزار می کنند که بروز این موضوع مشکلاتی را در سال گذشته ایجاد کرد که پیش بینی می شود همین مهم در شب های آینده نمود بیشتری داشته باشد که با توجه به شرایط کرونایی نیازمند تدبیر است.

عسگری با بیان اینکه در این خصوص باید عزم استانی شکل گیرد، ادامه داد: چند تعزیه بدون مجوز نیز در قالب فقط تعزیه خوانی مراسم هایی را در شهر برگزار و جمعیت زیادی را همراه می کنند، هر چند در فضای باز بوده، اما پروتکلهای بهداشتی رعایت نمی‌شود، بر این مبنا در این حوزه نیز باید دستگاههای متولی همکاری کنند تا مدیریت بهتری انجام گیرد.

وی با اشاره به منویات رهبری در خصوص رعایت جدی پروتکل های بهداشتی هیات های عزاداری گفت: بر این مبنا پس از دستور قرارگاه عملیاتی کشور نیز برگزاری مراسم هیات هایی با نامهای همانند حسنیه اعظم زنجان از شبستان به محوطه انتقال یافته اما مقاومت هایی از سوی برخی هیات های دیگر شهر وجود دارد.

فرماندار زنجان ادامه داد: سال گذشته زینبیه اعظم زنجان مراسم عزاداری خود را در شرایط کرونایی در محوطه برگزار کرد اما امسال برنامه ریزی خاصی را انجام نداده، که در زمان حاضر در فضای بسته مراسم برگزار می کنند که وجود محدودیت فضا و مدت آن می تواند مشکلاتی را بوجود آورد.

وی اظهار داشت: بر این اساس انتظار می رود متولیان زینبیه اعظم زنجان به پروتکل های بهداشتی و دستور العمل هایی توجه جدی داشته باشند تا از وقوع مشکلات جلوگیری شود.

این مسوول با بیان اینکه عزاداری هیات ثارالله شهر زنجان نیز به مجموعه نمایشگاههای بین المللی کاسپین انتقال یافته است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد با توجه به در پیش بودن شبهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی امکان رعایت پروتکل های بهداشتی به حداقل خواهد رسید.

وی اظهار داشت: هر چند این هیات، تا کنون پروتکل های بهداشتی را به نحو مناسبی رعایت کرده اند، اما در شب های پایانی ماه محرم با توجه به کثرت مراجعه کنندگان مشکلاتی در این حوزه پیش خواهد آمد که مدیریت در این بخش نیز ضروری است.

فرماندار زنجان به موضوع ایستگاههای صلواتی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع بدعتی شده که با توجه به شرایط کرونایی تجمع را به دنبال داشته و در این خصوص باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا مانع بروز و شیوع ویروس شود.

به گفته عسگری در زمان حاضر برخی هیات های عزاداری نسبت به پروتکل های بهداشتی و حتی تاکیدات رهبری بی توجهی می کنند که در این خصوص باید تدبیر لازم انجام گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی