جدیدترین نسخه بتای iOS 15 چگونه است؟


جدیدترین نسخه بتای iOS 15 شامل پشتیبانی از ابزار توسعه‌دهنده جدیدی برای اولیت‌دادن به اتصال‌های 5G است. ابزار توسعه‌دهنده جدید اپل به‌گونه‌ای طراحی شده است که در‌صورت کُند یا نا‌امن‌ بودن شبکه‌های وای‌فای در سیستم‌عامل iOS 15 و iPadOS 15، اتصال‌های 5G را در اولویت قرار دهد. چندی پیش، اپل در سی‌ودومین رویداد...

جدیدترین نسخه بتای iOS 15 چگونه است؟
جدیدترین نسخه بتای iOS 15 شامل پشتیبانی از ابزار توسعه‌دهنده جدیدی برای اولیت‌دادن به اتصال‌های 5G است.
ابزار توسعه‌دهنده جدید اپل به‌گونه‌ای طراحی شده است که در‌صورت کُند یا نا‌امن‌ بودن شبکه‌های وای‌فای در سیستم‌عامل iOS 15 و iPadOS 15، اتصال‌های 5G را در اولویت قرار دهد.
چندی پیش، اپل در سی‌ودومین رویداد توسعه‌دهندگان خود آخرین دست‌آوردهایش در حوزه نرم‌افزاری و نسخه جدید سیستم‌عامل‌هایش را رونمایی کرد. در آن زمان، این غول دنیای فناوری اعلام کرد نسخه بعدی سیستم‌عامل iOS و iPadOS ویژگی جدیدی دارد که اتصال‌های 5G را درمقایسه‌با شبکه‌های وای‌فای در اولویت قرار می‌دهد. اکنون این شرکت ابزار جدیدی برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است تا به آنان اجازه دهد این ویژگی جدید را در برنامه‌هایشان آزمایش کنند.
به‌طورکلی، در iOS 15 دستگاه‌های مبتنی‌بر نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) نظیر آیفون ۱۲ و آیپد پرو ۲۰۲۱ می‌توانند به‌طور خودکار شبکه 5G را در مواقعی در اولویت قرار دهند که عملکرد اتصال Wi-Fi کُند یا حتی ناامن است. به‌گفته اپل، اکثر برنامه‌های بومی iOS بهینه شده‌اند تا هنگام اتصال به 5G سریع‌تر اجرا شوند.
افزون‌براین، اپل توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا همین کار را با برنامه‌های شخص ثالث انجام دهند. این ابزار به‌صورت پروفایل ارائه می‌شود و افراد می‌توانند آن را از وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل بارگیری کنند. در‌حقیقت، این ابزار برای توسعه‌دهندگانی طراحی شده است که باید نحوه کارکرد برنامه‌هایشان را هنگامی‌ که دستگاه تصمیم می‌گیرد به‌جای Wi-Fi به 5G متصل شود، آزمایش و بهینه کنند.
ابزار مذکور را می‌توان به‌راحتی در مدل‌های سازگار آیفون و آیپد با نسخه چهارم سیستم‌عامل iOS15 یا جدیدتر نصب کرد. این پروفایل برای بارگیری در وب‌سایت Apple Developer به‌عنوان پروفایلی برای پیکربندی iOS در‌دسترس است. همچنین، اپل صفحه وب خاصی با جزئیات بیشتر درباره نحوه توسعه برنامه‌های کاربردی iOS خود برای شبکه 5G ارائه داده است که می‌تواند اطلاعات مفیدی برای توسعه‌دهندگان به‌همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا