پلیتیکو: آمریکا سفارتش در کابل را تعطیل می‌کند


پلیتیکو: آمریکا سفارتش در کابل را تعطیل می‌کند

در پی پیشروی‌های طالبان در افغانستان و نزدیک شدن آن‌ها به کابل، برخی منابع اعلام کردند آمریکا در حال تدارک برای تعطیلی سفارتخانه خود است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پُلیتیکو، برخی منابع خبری می‌گویند در شهر‌ها و ولایت‌های مختلف افغانستان رهبران سیاسی، نیرو‌های امنیتی و پلیس و نیز برخی شبه نظامیان با وجود وعده‌های طالبان برای محافظت از آن‌ها پُست‌های خود را ترک کرده اند.

نروژ و دانمارک روز گذشته اقدام به بستن سفارتخانه‌های خود در کابل کردند. همچنین هزاران نیروی آمریکایی و انگلیسی به منظور حفاظت از شهروندان خود وارد پایتخت افغانستان شدند تا در صورت ورود طالبان به کابل از آن‌ها حفاظت کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته در پی پیشروی‌های طالبان در خاک افغانستان مرکز استان هیرمند به عنوان سومین شهر بزرگ این کشور هم به تصرف نیرو‌های طالبان درآمد. برخی منابع خبری گزارش می‌دهند بخش‌هایی از نیرو‌های ارتش خود را تسلیم طالبان کرده اند.

به گفته برخی منابع خبری، پیشروی‌های گسترده طالبان در سراسر افغانستان برخی بخش‌های دولتی را متزلزل کرده، پنتاگون هم برنامه خروج کامل تمامی نیرو‌های آمریکایی را آغاز کرده و فرماندهی مرکزی آمریکا تخلیه کامل سفارتخانه این کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین فرماندهی مرکزی آمریکا به دلیل نگرانی شدید مقامات آمریکایی از پیشروی‌های طالبان به کارکنان خود دستور داده تا برخی اسناد و تجهیزات را از بین ببرند. طالبان در حال حاضر در حال پیشروی به سوی کابل است و شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده در صورت ورود طالبان به کابل جنگ در این منطقه "فاجعه بار" خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور