شهرداری تهران را وجه مصالحه سیاسی قرار ندهیم


شهرداری تهران را وجه مصالحه سیاسی قرار ندهیم

تهران- ایرنا- نماینده مردم بناب در مجلس از نمایندگان خواست شهرداری تهران را وجه مصالحه سیاسی قرار ندهند و گفت: اگر جایگاه مرکز پژوهش‌ها مهم است بگذارید در این مرکز بماند. جایگاه تخصص و تعهد را جدی بگیریم و اجازه ندهیم افرادی بدون تخصص به جایی بروند و باعث خرابی شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام محمد باقری بناب روز شنبه با حضور در جایگاه مخالف شهرداری علیرضا زاکانی در صحن علنی مجلس، مهمترین دلیل مخالفت خود را بحث تخصص و تعهد عنوان کرد و گفت: تخصص و تعهد بحث مهم و اساسی در کشور است که در ۴۰ سال گذشته ضربه‌های فراوان از این موضوع خوردیم.

وی ادامه داد: متخصص در کشور کم نداریم که متعهد هم باشند. اینکه شورای شهر تهران مصوبه‌ای داده که زاکانی شهردار تهران شود، خود آقای زاکانی باید در این مساله دقت کند که چقدر تخصص دارد البته تعهدش را قبول داریم اما تخصص گمشده کشور است.

نماینده مردم بناب در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور خودمان در سال‌های گذشته افراد غیر متخصص را در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار داریم و بعد از ۶ ماه و یک سال دیدیم آن طور که باید عمل نکردند، اظهارکرد: باید افراد متخصص را به شهرداری و جاهای دیگر بفرستیم.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به رزومه رقیب زاکانی یعنی مازیار حسینی ادامه داد: شما رزومه هر دو را بینید حسینی با تحصیلات مرتبط با شهرسازی، طراح نیایش، پل طبقاتی صدر، دوبانده کردن بزرگراه آزادگان و غیره بود. چرا باید شهرداری تهران را وجه مصالحه مسایل سیاسی قرار دهیم. مگر شورای قبلی از اینجا ضربه نخورد که افراد سیاسی را وارد کار کرد و آلودگی و بافت های فرسوده سر جای خود باقی ماند و بعد که دیدند با روی کار آوردن افراد سیاسی نمی‌شود کار را پیش برد، آقای حناچی را آوردند.

باقری خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم افراد متخصص را بیاوریم. این نماینده مجلس دومین دلیل مخالفتش را نمایندگی شهر بزرگی مانند قم دانست و گفت: او نماینده قم است و نمایندگان از این به بعد باید جوابگوی مردم شهر قم باشند. مگر نماینده قم بودن کمتر از شهردار تهران بودن است؟ نماینده قم، شهردار شدن تهران را به قم ترجیح می‌دهد.

وی اضافه کرد: مگر زاکانی نمی‌گوید قم قلب تپنده اسلام است باید بماند تا نمایندگی قلب تپنده جهان اسلام را داشته باشد و وقتی فردا به قم می‌رویم مردم نگویند که چرا اجازه دادید نماینده ما شهردار شود.

این نماینده مجلس دلیل سوم مخالفتش را اهمیت مرکز پژوهش‌های مجلس برشمرد و گفت: مرکز پژوهش‌ها به نظر بنده ۱۰۰درصد از شهرداری تهران مهم‌تر است و برای کل نمایندگان مجلس جایگاه مشورتی دارد و می‌تواند تاثیرگذار باشد. چرا آنجا را رها می‌کند و به شهرداری تهران می‌رود و برای شهر تهران تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: اگر جایگاه مرکز پژوهش‌ها مهم است بگذارید بماند و در این مرکز خدماتی ارائه دهد. تاکید می‌کنم جایگاه تخصص و تعهد را جدی بگیریم و اجازه ندهیم افرادی بدون تخصص به جایی بروند و باعث خرابی شوند.

قبل از شروع سخنان مخالفان رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ماده ۱۰۹ آیین نامه داخلی مجلس، ناطق نباید از موضوع مورد بحث خارج شود. هر گاه رئیس تشخیص دهد که ناطق از موضوع خارج شده و در ضمن یک نطق، دو نوبت‌به وی تذکر خروج از موضوع را بدهد و باز ادامه دهد، دفعه سوم می‌تواند وی را از ادامه نطق در آن موضوع در تمام جلسه منع نماید، مگر این‌که‌مجلس ادامه صحبت را تایید کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از مخالفان خواست خارج از آیین نامه صحبت نکنند و درخصوص مخالفت خود حرف بزنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی