با 40روز تمرین به آسیایی می رویم/ مهدی‌پور: مشکل بوکس نداشتن کمپ است


با 40روز تمرین به آسیایی می رویم/ مهدی‌پور: مشکل بوکس نداشتن کمپ است

سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بوکس ایران گفت: همه توان خود را برای موفقیت بوکسورها به کار گرفته‌ایم، اما نبود امکانات در شرایط کرونایی کار را بسیار سخت کرده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رضا مهدی‌پور درباره روند آماده سازی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس ایران به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ امارات، توضیح داد: از زمانی که به ما گفتند امکان حضور در این مسابقات وجود دارد، مجموعا ۴۰ روز فرصت داشتیم تا تیم را آماده کنیم. به همین منظور ابتدا ۱۲ روز در بیجار اردو داشتیم که صبح و بعد از ظهر با ۳۸۷ بوکسور کار کرده و مسابقه انتخابی گذاشتیم تا نفرات برتر انتخاب شوند.

او ادامه: پس از انتخابی‌های اردوی بیجار، ۴۵ بوکسور را به اردوی ۱۲ روزه در استان لرستان شهرستان خرم‌ آباد دعوت کردیم که آن‌جا هم صبح و بعد از ظهر با این نفرات تمرین کرده و باز هم انتخابی گذاشتیم تا کم کم نفرات مد نظر مشخص شوند. از اردوی خرم آباد ۲۵ بوکسور برای حضور در آخرین مرحله تمرینات در تهران انتخاب شدند که نهایتا از میان آن‌ها ۱۶ نفر را برای حضور در مسابقات آسیایی معرفی کردیم.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس ایران، در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری همزمان این دو مسابقه باعث سخت شدن کار او برای هدایت دو تیم نمی‌شود؟ توضیح داد: ما کادرفنی بسیار باتجربه و خوبی کنار تیم‌ها داریم، همه نفرات حاضر از قهرمانان آسیا و المپین‌های سابق بوکس هستند. به همین منظور آقایان سپهوند و طیبی کنار تیم نوجوانان خواهند بود چون آشنایی کاملی با شرایط این تیم دارند من و آقای طلوتی هم کنار تیم جوانان بحث کوچینگ را انجام خواهیم داد.

او درباره پیش بینی خود از عملکرد بوکسورهای ایران در این مسابقات نیز گفت: خدا می‌داند که ما در این ۴۰ روز زمانی که داشتیم همه توان خود را به کار گرفتیم تا این تیم‌ها با شرایط مناسبی راهی امارات شوند. در اوایل راه به واسطه وجود کرونا، تمرین حضوری نداشتیم و به صورت مجازی بوکسورها را رصد کردیم که در خانه‌ها و پارک‌ها تمرین می‌کردند چون بخاطر کرونا محل تمرین نداشتیم. امیدواریم نسبت به این زمان تمرینی و شرایط سختی که داشتیم نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

مهدی‌پور در واکنش به این موضوع که شرایط کرونا برای همه کشورها یکسان نیست؟ توضیح داد: در واقع وضعیت کشورهای دیگر با ایران کاملا متفاوت است. شرایط فعلی ایران اصلا قابل مقایسه با سایر کشورها نیست. تیم‌هایی مثل هند، ازبک، قزاق، چین، کره، تایلند و حتی ژاپن، همگی کمپ‌های تمرینی دارند و در این مدت کرونا هم تمریناتشان به صورت منظم ادامه داشت، اما ما در ایران چنین شرایطی را نداریم و همواره بزرگ‌ترین مشکل ما نبود امکانات و کمپ مناسب تمرینی است.

او تاکید: ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم تا به موفقیت برسیم، اما در چنین شرایط سختی و با امکاناتی که در ایران هست، نباید از این تیم‌ها انتظار کار آنچنانی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا