جهش قیمت سکه در راه است؟


جهش قیمت سکه در راه است؟

پیش بینی می شود قیمت سکه در بازار امروز تحت تاثیر قیمت دلار نوسان روبه بالا داشته باشد.

در هفته گذشته قیمت سکه دنباله رو قیمت دلار بود نوسان های قیمت طلا نتوانست از رشد قیمت سکه بکاهد و به همین خاطر حباب قیمت سکه در بازار به محدوده منفی هفت درصد رسید. در واقع قیمت بازاری سکه از ارزش ذاتی آن هفت درصد فاصله داشت. مقاومت قیمت سکه در برابر کاهش قیمت اونس در نهایت نتیجه داد. با افزایش قیمت دلار در بازار جهانی از میزان حباب قیمت سکه کاسته شد و درصد حباب به کمتر از ۵ درصد رسید.

وقتی از معامله گران دلیل حباب بالای سکه سئوال می شود یک پاسخ داده می شود: انتظارات افزایشی در بازار سکه فعال است.با این حساب میتوان گفت سکه‌بازان همراه با نرخ دلار موقعیت خرید و فروش می گیرند و در صورتی که نرخ دلار در همین دامنه یعنی ۲۶ هزار و ۳۰۰ تا ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان داشته باشد و نرخ اونس جهانی افزایش یابد، دوباره سکه‌بازان در موقعیت خرید قرار می گیرند که به افزایش قیمت سکه منجر می‌شود. البته به گفته سکه‌بازان، نرخ سکه برای صعود با سطح مقاومت جدی ۱۲ میلیون تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان روبروست که برای ساختن روند صعودی جدید، باید این سطح را پرقدرت بشکند و در صورت این اتفاق خریداران جدید نیز به بازار اضافه خواهند شد.

در بازار امروز نیز از مسیر معاملات پشت خطی می توان حدس زد که قیمت سکه مجددا به محدوده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باز می گردد. زیرا در این معاملات قیمت نرم نرمک خود را محدوده ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان تا محدوده ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان نزدیک دارد. یکی از دلایل برگشت قیمت سکه به سخنان محمد مخبر معاون اول باز می گردد که در کانال های وابسته به معامله گران بازنشر می شد. به نقل از مخبر گفته شد که به توافق با غرب خوش بین نیست. سخنان نفر دوم دولت بازاری را که در مسیر کاهش بود صعودی کرد.

منبع: اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!