مرکز اهدای خون همدان تعطیل نیست


مرکز اهدای خون همدان تعطیل نیست

همدان- ایرنا- مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: با وجود تعطیلی یک هفته ای ادارات به علت شیوع کرونا اما مرکز انتقال خون در این روزها فعال بوده و خونگیری از اهدا کنندگان صورت می گیرد.

فاطمه یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز انتقال خون همدان از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ همه روزه فعال بوده و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز کارکنان در محل کار حضور دارند.

وی اضافه کرد: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم شماری از دوستداران اهل بیت (ع) به ویژه ارادتمندان به سید الشهدا امام حسین (ع) نذر خون کرده و با حضور در این مرکز نذر خود را ادا می کنند.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: از این طیف افراد انتظار می رود اهدای خون و ادای نذر خود را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موکول نکنند بلکه در این دیگر روزهای ماه محرم نیز می توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

یادگاری ادامه داد: موکول کردن اهدای خون به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سبب ازدحام و شلوغی مرکز انتقال خون شده که این ازدحام و تجمع بیش از حد، سبب اتلاف وقت مراجعان و رعایت نشدن فاصله اجتماعی نیز می شود.

وی گفت: با توجه به قرمز شدن وضعیت استان همدان مرکز انتقال خون نسبت به تشدید موارد بهداشتی در این محل اقدام کرده به گونه ای که در ورودی و داخل مرکز مواد ضدعفونی کننده قرار داده شده است همچنین روکش تخت ها نیز پس از هر نوبت استفاده تعویض می شود.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان افزود: همچنین اجازه ورود به افراد بدون ماسک به داخل مرکز انتقال خون داده نمی شود و در صورت افزایش مراجعه کنندگان تمامی در و پنجره ها برای گردش هوا باز می ماند و به مراجعان نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتماع در مقابل بخش پذیرش تاکید و توصیه های لازم ارائه می شود.

یادگاری بیان کرد: پیش از شیوع کرونا تیم‌های سیار انتقال خون در شهرستان ها حضور می یافتند که به دنبال اپیدمی این ویروس، اعزام تیم های سیار به دیگر مناطق لغو شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شمار بیماران و نیاز فوری به خون، فراخوان تلفنی و پیامکی برای مراجعه اهدا کنندگان داده شده است و روزانه به طور میانگین ۸۰ تا ۱۰۰ واحد خون تحویل بیمارستان ها می‌شود.

به گزارش ایرنا ۱۱ هزار و ۳۲۲ واحد خون طی چهار ماه نخست امسال در این استان از طرف مردم اهدا شده که ۲۸۰ تن از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند.

همچنین ۳۳ هزار و ۴۰۸ همدانی سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی