میدان مشترک، محور اصلی نشست کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی نفت بود


میدان مشترک، محور اصلی نشست کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی نفت بود

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: بهره‌برداری از میدان مشترک نفت و گاز محور اصلی نشست کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی نفت بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، روح الله عباسپور روز یکشنبه پس از نشست اعضای کمیسیون صنایع معادن با وزیر پیشنهادی نفت، گفت: امروز مهمان آقای اوجی وزیر پیشنهادی نفت بودیم که ابتدا گزارشی از گذشته خود در حوزه‌های اجرایی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود بیان کرد و اشاره کوتاهی هم به برنامه‌های خود داشت.

وی افزود: نمایندگان سپس در محورهای مختلف از او سوالاتی پرسیدند که یکی از مهمترین بحث‌ها، میدان مشترک نفت و گاز بود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه کنسسیوم‌های نفتی کشورهای خارجی با منابع خارجی بهره‌برداری می‌کنند و نمایندگان از وزیر پیشنهادی سوال کردند برای تامین منابع در این زمینه چه باید کرد.

عباسپور خاطرنشان کرد: البته مجلس نهم ۱۴ و نیم درصد از درآمد نفتی را در اختیار وزیر نفت گذاشت تا بتواند از این میدان‌های مشترک نفت و گاز استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، تربیت نیروهای انسانی و کارآمد در حوزه نفت گاز و میعانات گازی، پیگیری‌های یارانه‌ای، کیفیت نفت، زمینه اجرای شتاب بخشی و ورود بخش خصوصی ر ا از دیگر محورهای مورد بحث نشست امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن با وزیر پیشنهادی نفت اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟