دادن تست کرونا از سوی همه بیماران کووید 19 الزامی نیست


دادن تست کرونا از سوی همه بیماران کووید 19 الزامی نیست

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکیدکرد: دادن تست کرونا از سوی همه بیماران کووید 19 الزامی نیست.

دکتر مریم پورآدینه در گفت و گو با ایسنا گفت: از نظر ما تمامی افراد حتی با علائم بالینی خیلی کوچک، بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هستند و نیازی نیست که این افراد به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و تست کرونا دهند.

وی افزود: این افراد به همراه افراد خانواده هایشان بهتر است در منزل دوره درمانی خود را سپری کرده و در صورت شدت یافتن علائم بیماری به مراکز بهداشتی برای درمان مراجعه کنند.

پورآدینه ادامه داد: افرادی نیاز به دادن تست کرونا دارند که دچار عواض شدید بوده و برای درمان نیاز اقدامات فوری و ضروری دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تمامی بیماران مبتلا به کرونا نیاز به حضور در بیمارستان ندارند و درگیری ریوی بیشتر در روزهای نهم و دهم بیماری بروز پیدا می کند و افراد در صورت تنگی نفس، سرفه شدید به بیمارستان ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: بیمارانی که دچار ضعف، بی حالی هستند و یا خواستار گرفتن میزان اکسیژن خون هستند می توانند به درمانگاه های شبانه روزی، مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

دکتر سید هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز روز گذشته در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی ۱۸ ماه گذشته ۱۶ میلیارد تومان در این استان هزینه تست های کرونایی شده است، ادامه داد: این تست ها به صورت رایگان از بیماران گرفته می شود و اگر روند به همین شکل ادامه یابد دیگر توان خرید کیت و یا پرداخت هزینه های نیروهای انسانی که در این حوزه مشغول به کار هستند را نخواهیم داشت.

وی اظهارکرد: در حال حاضر از نظر ما تمام افرادی که سرماخورده هستند، یعنی مبتلا به ویروس کرونا هستند بنابراین نیازی به تست نیست و باید در منزل بمانند و در صورت بد شدن وضعیت بدن به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کارکنانی که به بیماری کووید ۱۹ مواجه شده اند بعد از گذراندن دوره قرنطینه برای اینکه دوباره بر سر کار بازگردند باید تست منفی را به اداره نشان دهند که همین امر نیز بار مراجعات به مراکز بهداشت ما برای تست گیری را افزایش داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یا باید ادارات برای این امر چاره ای بیاندیشند و یا اینکه این افراد برای گرفتن تست مورد نظر و تحویل آن به ادارت از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

به گفته وی روزانه در مراکز بهداشت این استان ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ مورد تست کرونا از مراجعه کنندگان گرفته می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...