محکومیت اپل به پرداخت 300 میلیون دلار و واکنش این شرکت


محکومیت اپل به پرداخت 300 میلیون دلار و واکنش این شرکت

با رای هیئت منصفه دادگاهی در تگزاس، اپل محکوم به پرداخت 300 میلیون دلار غرامت به دلیل نقض قوانین حق امتیاز اختراع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل برای ادامه استفاده از فناوری بی سیم مجبور است مبلغی را به شرکت دیگری بپردازد. بلومبرگ و رجیستر گزارش می‌دهند که هیئت منصفه تگزاس اعلام کرده است که اپل باید 300 میلیون دلار به شرکت ثبت اختراع Optis به دلیل نقض پتنت های خدمات LTE تلفن همراه در دستگاه هایی مانند iPhone و iPad پرداخت کند.

نظر هیئت منصفه دادگاهی دیگر در سال 2020 مبنی بر پرداخت مبلغی بیش از 506 میلیون دلار به Optis بود، اما قاضی پرونده حکم به برگزاری دادگاه فقط برای تعیین خسارت داد به دلیل نگرانی های ناشی از اینکه هیئت منصفه قبلی در نظر نگرفته بودند که آیا این درخواست برای ثبت اختراعات مبتنی بر استانداردها عادلانه است یا خیر.

اپتیس در انگلیس نیز از اپل شکایت کرده و امیدوار است نرخ حق امتیاز جهانی را تا 7 میلیارد دلار تعیین کند. ثبت اختراعات آن از شرکت های دیگر از جمله LG ، Panasonic و Samsung است. اپتیس می گوید گوشی‌های هوشمند، ساعت و تبلت‌های اپل که از طریق شبکه های 4G کار می‌کنند از فناوری ثبت شده آن استفاده می‌کردند.

محکومیت اپل به پرداخت 300 میلیون دلار و واکنش این شرکت

اپل اعلام کرده است: ما از هیئت منصفه برای وقتی که گذاشته تشکر می کنیم اما از حکم ناامید شده‌ایم و درخواست تجدید نظر داریم. اوپتیس هیچ محصولی نمی سازد و تنها کار آن این است که از شرکت‌هایی با استفاده از حق ثبت اختراع خود شکایت کند. ما به دفاع از خود در برابر تلاش های آن‌ها به منظور اخذ پرداخت‌های نامعقول برای ثبت اختراع آنها ادامه می دهیم."

محکومیت اپل به پرداخت 300 میلیون دلار و واکنش این شرکت

این در حالی است که بنا به برخی گزارشات، اپل پس از محاکمه مجدد ثبت اختراع بی سیم، اعلام کرد 300 میلیون دلار را پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید

قانون جدید اتحادیه اروپا؛ پورت شارژ مشترک برای همه تلفن‌های همراه

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...