8 قانون کارما که زندگی‌تان را کاملا تغییر می‌دهد


چند هفته پیش خواهرزاده‌ی 5 ساله‌ام از من پرسید کارما چیست. من به او گفتم زندگی مثل یک جعبه است. وقتی کار خوبی انجام می‌دهی، یک چیز خوب در این جعبه می‌گذاری. وقتی کار بدی انجام می‌دهی، یک چیز بد در این جعبه می‌گذاری. درمورد چیزهای خنثی هم همین‌طور است. کارما نیروی دنیا است که چیزهایی را از درون آن جعبه به شما عرضه می‌کند. بنابراین هرچه خوبی‌های...

چند هفته پیش خواهرزاده‌ی ۵ ساله‌ام از من پرسید کارما چیست. من به او گفتم زندگی مثل یک جعبه است. وقتی کار خوبی انجام می‌دهی، یک چیز خوب در این جعبه می‌گذاری. وقتی کار بدی انجام می‌دهی، یک چیز بد در این جعبه می‌گذاری. درمورد چیزهای خنثی هم همین‌طور است. کارما نیروی دنیا است که چیزهایی را از درون آن جعبه به شما عرضه می‌کند. بنابراین هرچه خوبی‌های بیش‌تری در جعبه بگذاری، بیش‌تر احتمال دارد کارما از درون جعبه چیز خوبی به تو عرضه کند.

این توضیح برای یک دختر کوچک قابل فهم است، اما کار چیزی پیچیده و با جزییات است که به کنش‌های ما به‌طور خیلی خاص واکنش نشان می‌دهد. کارما ۸ قانون دیگر دارد که کم‌تر معروف است و من می‌خواهم آن‌ها را توضیح دهم. اگر آن‌ها را از صمیم قلب درک کنید، خودتان و دنیای‌تان را عمیقا تغییر خواهیدداد.

۱. قانون فروتنی

قانون فروتنی می‌گوید اگر چیزی را نپذیرید هرگز نمی‌توانید آن را تغییر دهید. اگر فرد مخالف را دشمن‌مان بدانیم، خیلی ساده روی سطح بالاتر وجودمان متمرکز نیستیم و هیچ پیشرفت معنی‌داری نخواهیم‌کرد.

۲. قانون خلقت

قانون خلق می‌گوید زندگی به سادگی اتفاق نمی‌افتد، بلکه مستلزم مشارکت و هم‌کاری شما است. چیزهایی که ما را احاطه کرده‌اند سرنخ‌هایی از حالت درونی ما می‌دهند.حقیقتا، ما دنیا هستیم. واقعیت کلیدی این است که خودتان باشید و خودتان را با چیزهایی احاطه کنید که در زندگی‌تان می‌خواهید.

۳. قانون رشد

قانون رشد می‌گوید اگر می‌خواهید روح‌تان رشد کند، خودتان باید تغییر کنید، نه آدم‌ها و اشیای اطراف‌تان. چیزی که روح ما را برای رشد بارور می‌کند درون ما است، بیرون ما نیست. وقتی قلب‌مان را تغییر دهیم، دنیای‌مان را تغییر می‌دهیم.

۴. قانون مسئولیت

قانون مسئولیت می‌گوید اگر در زندگی‌تان اشتباهی وجود دارد، قطعا در وجود شما اشتباهی هست. چیزی که ما را احاطه است که بازتاب ما است و ما بازتاب چیزی هستیم که ما را احاطه کرده‌است. بنابراین در نهایت، برای تغییر خودتان، مجبور هستید خودتان را تغییر دهید. منطقی است، نه؟ باید مسئولیت خودتان را به عهده بگیرید.

۵. قانون ارتباط

قانون ارتباط می‌گوید حتی اگر ظاهرا ۲ چیز با هم ارتباط ندارند، این‌طور نیست. همه‌چیز در دنیا به هم ارتباط دارد. قدم برداشتن با پای چپ، با قدم برداشتن با پای راست ارتباط دارد. به همین صورت، گذشته، حال، و آینده همه با هم ارتباط دارند.

۶. قانون بخشندگی

قانون بخشندگی می‌گوید اگر در زندگی‌تان از هر دست بدهید از همان دست می‌گیرید. اگر احتکار کنید و خسیس باشید، اگر دست‌های‌تان را بسته و درهای‌تان را قفل نگه‌دارید، هرگز نمی‌توانید قفل درهایی را که می‌خواهید، باز کنید. اگر یک دنیا باز، رها، و زیبا می‌خواهید، خودتان باید آن را بسازید.

۷. قانون تمرکز

قانون تمرکز می‌گوید نمی‌توانید هم‌زمان به دو موضوع فکر کنید. در واقع، علم این را اثبات کرده‌است، توجه داشته‌باشید که شما فقط می‌توانید هم‌زمان به یک موضوع و نیمی از موضوع دیگر فکر کنید. این چیزی است که ما را قادر می‌سازد مکالمه کنیم. شما در حین فکر کردن، به صحبت‌های یک فرد گوش می‌کنید، فکری که حین صحبت‌های او می‌کنید نیمه‌کاره است. عاقلانه است که قبل از صحبت کمی وقت بگذارید و فکرکنید، این‌طور نیست؟

۸. قانون حضور

قانون حضور می‌گوید هرچند مهم است به گذشته نگاه کنیم تا بفهمیم به کجا می‌رویم، به همین اندازه مهم است در زمان حال وجود داشته‌باشیم و خیلی درگیر آینده نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی