کشف گنج تاریخی در گلستان / دیوار طلایی برای کدام کشور است؟ + عکس


کشف گنج تاریخی در گلستان / دیوار طلایی برای کدام کشور است؟ + عکس

حوادث رکنا: بخش جدیدی از «دیوار هادریان» تاریخی به طور اتفاقی در انگلستان کشف شد.

گنج در گلستان کشف شد. گنج بخش جدیدی از دیوار هادریان است. این گنج پس از حدود ۲۰۰۰ سال و در عمق کمی از سطح خیابان کشف شد. این گنج فقط قسمت کوچکی از دیواری است که زمانی سواحل غربی تا شرقی انگلستان را دربرگرفته بود. ساخت این گنج شش سال به طول انجامید.

کارگران شبکه تامین آب حین لوله‌کشی در مرکز شهر «نیوکسل» واقع در شمال شرقی انگلستان بخش جدیدی از «دیوار هادریان» را کشف کردند.

به گزارش رکنا، این بخش از دیوار که حدودا سه متر است، پس از حدود ۲۰۰۰ سال و در عمق کمی از سطح خیابان کشف شد. این بخش از دیوار فقط قسمت کوچکی از دیواری است که زمانی سواحل غربی تا شرقی انگلستان را دربرگرفته بود.

باستان‌شناسان معتقدند با توجه به سنگ‌های بزرگی که برای ساخت این بخش از دیوار استفاده شده، این بخش زودتر از سایر قسمت‌ها ساخته شده است؛ چراکه با گذشت زمان و گسترش این دیوار از سنگ‌های کوچک‌تری استفاده شده است.

«دیوار هادریان» در سال ۱۲۲ میلادی به دستور «هادریان» امپراتور روم ساخته شد. ساخت این دیوار شش سال به طول انجامید. این دیوار که در شمالی‌ترین مرزهای امپراتوری روم در بریتانیا قرار داشت به منظور مقابله با تهاجم «پیکت‌»ها و سایر قبایل سلتیک ساکن شمال ساخته شد.

«دیوار هادریان» در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی