رفتار غیراخلاقی توسط یک مربی سوارکاری| مربی فاسد و باشگاه متخلف باید مجازات شوند


رفتار غیراخلاقی توسط یک مربی سوارکاری| مربی فاسد و باشگاه متخلف باید مجازات شوند

جمعی از هیات مذهبی و فعالان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی در بیانیه ای خواستار برخورد جدی و اشد مجازات برای مربی سوار کاری که با سوءاستفاده از موقعیتش به اعمال منافی اخلاق دست زده بود شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، ماه گذشته اتفاقی عجیب و غیراخلاقی ورزش مشهد را شوکه کرد. شنیده می‌شود یک مربی سوارکاری با سواستفاده از جایگاه اجتماعی خود، با شاگرد متاهل خود روابطی داشته و در نهایت توسط پلیس بازداشت شده‌است.

با ورود مدیرکل ورزش و جوانان و صحبت‌هایی که به نقل از وی منتشر شده مشخص شده حتی باشگاه سوارکاری که محل آشنایی مربی شیطان‌صفت و شاگردش بوده هم فاقد مجوز بوده‌است.

فتاحی در این خصوص اظهار کرد: این مربی سوارکاری مالک باشگاه نبوده و در باشگاهی که فاقد مجوز بوده مربی‌گری و فعالیت می‌کرده‌است. چند روز قبل این باشگاه را پلمب کردیم.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی تاکید کرد: این فرد به عنوان یک مربی ورزش و سوارکاری از تمامی فعالیت‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی محروم شده و نامه آن نیز به هیات سوارکاری خراسان رضوی ابلاغ شده است. این فرد با قرار وثیقه آزاد است و خلافی هم که مرتکب شده در فضای ورزشی نبوده است. اگر ثابت شود این مربی خلافی مرتکب شده به ما نیز اعلام خواهدشد و برای آن جلسه‌ای در کمیته انضباطی تشکیل خواهیم داد.

فتاحی مدعی شد: جلسه‌ای ترتیب داده‌ایم و این مربی را از هرگونه فعالیت ورزشی محروم کرده‌ایم. از باشگاهی که در آن فعالیت داشته هم بازدید کردیم. مکان باشگاه مذکور خارج از شهر مشهد است و به علت اینکه این مکان فاقد مجوز برگزاری دوره‌های ورزشی و آموزشی بوده، پلمب شد.

اما برخلاف اظهارات فتاحی شنیده می‌شود که این باشگاه هنوز پلمب نشده و مشخص هم نیست دلیل این همه تعلل چه بوده است!

در همین رابطه جمعی از هیات مذهبی و فعالان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی در بیانیه‌ای خواستار برخورد جدی و اشد مجازات برای مربی سوار کاری که با سوءاستفاده از موقعیتش به اعمال منافی اخلاق دست زده بود شدند.
در متن این بیانیه که به امضای تعدادی از هیات‌های مذهبی و فعالان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رسیده آمده است:
جناب حاج آقای درودی

دادستان محترم شهر مشهد مقدس

سالم علیکم.

آیت الله جوادی آملی مهمترین صفت خدا را "رب” بودن و مقام ربوبیت الهی می‌دانست و بنابراین "مربی” بودن جایگاهی خداگونه است و ارج و اجری الهی دارد و از سوی دیگر فردی که در چنین مرتبه والایی مرتکب عملی شیطانی و منافی عفت بشود و حیطه مقدس مربیگری ورزش را مجال هرزگی و لجنزار فساد کند مستوجب سخت‌ترین عقوبت هاست که علاوه بر عذاب اخروی، باعث وهن جایگاه مربیگری و انحراف جوانان بالنده انقلاب و بدنامی در عرصه مقدس ورزش شده است که می‌بایست میدان مروت و تجلی رشد ارزش‌های انسانی باشد.

به عنوان نمونه در تازه‌ترین مورد روی داده که جنبه رسان‌های نیز یافت، فردی به نام ب. ا. ا که مربی سوارکاری دختران وزنان نیز می‌باشد به همراه خانم جوان متاهلی از شاگردانش در منزل مسکونی به صورت عریان بازداشت و گزارش پلیس کامل گویاست و، اما متاسفانه با قرار وثیقه آزاد شده و حتی فعالیت ورزشی وی نیز در باشگاه، بدون مجوزی که حتی خود را ملزم به رعایت شئونات و شعائری مانند حجاب نمی‌داند! بدون هیچ مانع و ممانعتی همچنان در هیات سواری کاری مشهد تداوم دارد!

لذا نظر به سهل انگاری و اغماض‌های مشابه به خصوص در عرصه ورزش در مواردی مانند تخلفات عدیده مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان، قبح شکنی و رقص مربی کبدی استان و … که متاسفانه با عدم برخورد قاطع نهاد‌های نظارتی و به خصوص متولیان ورزش وجوانان همراه شد، بیم آن می‌رود که در پرونده مذکور، اعمال نفوذ و تعلل صورت گیرد و مسیر اصلی تحقق عدالت و برخورد انقلابی باخاطی فاسد منحرف، منحرف شود.

بدون تردید هیچ تضمینی برای اینکه این به اصطالح مربی زنباره و طمعکار نسبت به نوامیس مردم مجددا دست به چنین اعمال منافی عفتی نزند نیست که اگر لحظه‌ای خودمان را جای همسر و والدین آن دختر و زن فریب خورده دیروز و مفسد امروز بگذاریم به این راحتی نمی‌گذریم از اینکه در شهر امام معصوم چنین وقایع شنیع و نامبارکی واقع شود که به یقین برخورد نکردن با این مورد خاص دراین پرونده که خبرش هم منتشر شده است باعث عادی سازی و قبح شکنی اینگونه تعرضات به نوامیس و شیوع بیشتر اینگونه مفسده هاست.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک رضوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...