برگزاری سومین دوره پیش دفاع های دانشجویان دکتری


برگزاری سومین دوره پیش دفاع های دانشجویان دکتری

ریاضی گفت: سومین دوره پیش دفاع های دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، برروی «سامانه وادافا» با موفقیت برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، لادن ریاضی معاون فنی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری سومین دوره جلسات پیش‌دفاع متمرکز دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از طریق «سامانه وادافا» گفت: در این دوره به مانند ادوار گذشته واحد الکترونیکی با ارائه زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری در خدمت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بوده و فرآیند پیش دفاع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سامانه وادافا و با پشتیبانی فنی این واحد انجام پذیرفت. برگزاری جلسات پیش دفاع در این دوره از ۲۱ تیرماه آغاز و پس از تعطیلات تابستانی دانشگاه تا ۲۰ مرداد ماه ادامه یافت.

وی درباره نحوه و تفاوت برگزاری این دوره با ادوار گذشته گفت: باتوجه به شرایط پیش آمده در سرتاسر کشور به‌دلیل پیک پنجم شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم سازمان مرکزی دانشگاه، حضور دانشجویان در جلسه پیش دفاع به‌صورت کاملا آنلاین، البته با الزام به ارائه تصویر بود. این در حالی است که، در دوره‌های گذشته دانشجویان موظف بودند، در واحد دانشگاهی حضور پیدا کنند.

ریاضی اظهار کرد: در این دوره، برای تضمین کیفیت ارائه صدا و تصویر در جلسات پیش دفاع آنلاین، تعداد سرور‌های تخصیص یافته به «سامانه وادافا» افزایش یافت و راهکار‌هایی جهت بهبود توزیع بار و ترافیک ورودی، به‌منظور افزایش تعداد جلسات پیش دفاع همزمان پیاده سازی شد. همچنین در راستای افزایش دسترس پذیری و تحمل پذیری خطا، بهینه سازی در پیکربندی‌ها و زیرساخت سامانه مذکور صورت گرفت.

معاون فنی واحد الکترونیکی در ادامه اضافه کرد: تغییراتی در سامانه وادافا در راستای بهبود فرآیند‌ها و وضعیت تبادل داده بین سامانه‌های وادافا و پژوهشیار، اعمال شده که در کاهش مشکلات و رفع مغایرت‌ها بسیار موثر بود. در همین رابطه از دیگر موارد اعمال شده در سامانه می‌توان به ثبت خودکار نتایج بر اساس اکثریت آراء ثبت شده، امکان مشاهده اصلاحات پیشنهادی و نظرات تمامی اعضای هیات تخصصی توسط دانشجو، بهبود روال اطلاع رسانی‌های پیامکی و ارتقای امکانات پنل مدیریتی اشاره کرد.

ریاضی با اشاره به توسعه نرم‌افزاری سامانه در هر دوره گفت: در هر دوره بر اساس مصوبات ابلاغی سازمان مرکزی و دبیرخانه پیش دفاع و بازخورد‌های دریافتی از کاربران، امکانات جدیدی توسط تیم توسعه نرم افزار واحد الکترونیکی به «سامانه وادافا» اضافه می‌شود.

وی در پایان درباره فرآیند کلی پیش دفاع دکتری بر روی «سامانه وادافا»، گفت: کل فرآیند پیش دفاع دکتری، از قبیل؛ هماهنگی و تعیین زمان جلسه توسط دانشجو، تایید دبیرخانه پیش دفاع متمرکز، تایید آمادگی فنی دانشجو برای حضور آنلاین در جلسه، بررسی پروپزال و پایان نامه دانشجو توسط هیات تخصصی، شرکت در جلسه پیش دفاع، ثبت نظرات و اصلاحات مورد نیاز و تعیین وضعیت نهایی پیش دفاع توسط اعضاء هیأت تخصصی، تهیه صورت جلسات و سایر موارد مرتبط از طریق سامانه وادافا صورت می‌گیرد و در هر مرحله اطلاع رسانی متناسب با آخرین وضعیت، از طریق پیامک صورت می‌گیرد.

گفتنی است که، چهارمین دوره برگزاری جلسات پیش دفاع دکتری در شهریورماه از طریق سامانه وادافا برگزار خواهد شد و درحال حاضر دانشجویان می‌توانند جهت اطلاع از نتایج دوره قبل به «سامانه وادافا»، به نشانی (vadafa.iauec.ac.ir) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...