بچه مسجدی ها در آستانه محرم پویش هر خانه یک پرچم را اجرا کردند 


بچه مسجدی ها در آستانه محرم پویش هر خانه یک پرچم را اجرا کردند 

سهیلا بهادری گفت: پویش هر خانه یک پرچم در آستانه ماه محرم اجرا شد و در همین راستا به همت بچه های مسجدی عضو کانون بر سردرب منازل اهالی روستا یک پرچم منقش به نام امام حسین (ع) نصب شد.

«سهیلا بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: پویش هر خانه یک پرچم در آستانه ماه محرم اجرا شد و در همین راستا به همت بچه های مسجدی عضو کانون بر سردرب منازل اهالی روستا یک پرچم منقش به نام امام حسین (ع) نصب شد.


رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد افزود: قرائت زیارت عاشورا یکی دیگر از برنامه های ماه محرم است که روزانه در بستر فضای مجازی اجرا می شود.


وی بیان کرد: همچنین هر شب در مدت زمان ۲ ساعت مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.


بهادری ابراز کرد: برای آشنایی کودکان با ماه محرم و واقعه عاشورا نیز مسابقه نقاشی در نظر گرفته شده و والدین کودکان می توانند نقاشی های خود را با این مضمون برای ما در گروه مجازی واتس آپ ارسال کنند.


رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد اظهار کرد: در تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز از مادران نمونه و موفق، امام جماعت مسجد و فعالان مسجدی تجلیل می شود.


وی ادامه داد: طرح ملی شنبه های کتاب نیز با محوریت معرفی کتاب هایی درباره زندگی امام حسین (ع)، محرم و واقعه عاشورا به صورت حضوری در حال برگزاری است.


بهادری تاکید کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت نکات بهداشتی در مراسم عزاداری برای حفظ سلامت عزاداران هر شب ماسک رایگان توزیع می شود.


رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون به مناسبت ماه محرم اجرای طرح کمک مومنانه است که با مشارکت و همراهی موسسه خیریه نسیم مهربانی در حال اجرا است.


وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح، ۱۰۰ کیسه آرد در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است و همچنین برای حمایت از بیماران کرونایی بی بضاعت آب میوه طبیعی و جوجه محلی درب منازل آنها تحویل می شود.


بهادری در خاتمه، عنوان کرد: ویژه برنامه های ماه محرم با هدف تعظیم شعائر حسینی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورا در حال اجرا هستند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش