هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در هرمزگان صادر شد


هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان برای عصر امروز تا جمعه در این استان هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز دوشنبه در این خصوص گفت: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان در روزهای دوشنبه ۲۵ تا جمعه ۲۹ مرداد ماه ( بویژه در ساعات بعدازظهر واوایل شب) با ورود سامانه فصلی، وزش باد شدید و مواج شدن دریا را در دریای عمان، تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس(با تاکید بر جاسک، سیریک، بندرعباس، قشم، هرمز، هنگام،لارک، تنب بزرگ و کوچک، سیری، ابوموسی، بندر خمیر، بندر لنگه، کیش و لاوان) را شاهد خواهیم شد.

مهرداد حسن زاده ادامه داد: افراد با توجه به مواج شدن دریا و وقوع رگبار باران در روزهای آتی هم استانی های عزیز از تردد با شناورهای سبک در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی اضافه کرد: رگبار شدید باران همراه با رعد وبرق و تگرگ،تند باد لحظه ای همراه با خیزش گرد و خاک برای هرمزگان پیش بینی شده و به همین خاطر انتظار سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد موقت جاده ها، برخورد صاعقه، خسارت بر اثرتندباد لحظه ای، کاهش دید افقی و خیزش گردوخاک می‌رود و از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از تردد های غیر ضروری در اماکن یاد شده اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: همچنین طی روزهای یاد شده به دلیل وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی، تا سرعت حداکثر ۵۴کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج در محدوده ی ۲۰۰ سانتیمتر، اختلال در ترددهای دریایی و آسیب به تورهای صیادی را در پی خواهد داشت به همین منظور تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در آبهای خلیج فارس و دریایی عمان خود داری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید