«محراب» ؛ ویژه برنامه رادیو قرآن به مناسبت روز جهانی مسجد


«محراب» ؛ ویژه برنامه رادیو قرآن به مناسبت روز جهانی مسجد

ویژه برنامه «محراب» کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن است که روز شنبه، 30 مرداد ماه به مناسبت روز جهانی مسجد به روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۰ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.


ـ کعبه نخستین خانه‎توحید و یکتا پرستی و اولین جایگاهی است که برای پرستش خدای یگانه ساخته شده است.


ـ مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.


ـ مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار می‌باشد.
به همین مناسبت شبکه رادیویی قرآن ویژه برنامه ای را به جهت بزرگداشت این روز بزرگ و با موضوع "اهمیت و جایگاه مساجد و کارکرد های مسجد طراز اسلامی" تدارک دیده است که در روز شنبه ۳۰ مرداد ماه تقدیم شنوندگان خواهد شد.

برنامه "محراب" کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن به تهیه کنندگی فاطمه گنجی ، با اجرای کارشناسی دکتر محسن حبیبی و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین سید ناصرالدین نوری زاده، شنبه ۳۰ مرداد ماه ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه رادیویی قران موج fm ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش خواهد شد.

آدرس صفحات رادیو قرآن در فضای مجازی:

radioquran_ir@
http://sapp.ir/radioquran
https://www.aparat.com/radioquran.ir

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته