کشاورزی روستای شهرستانک کرج رونق می گیرد


کشاورزی روستای شهرستانک کرج رونق می گیرد

کرج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به اجرای طرح انتقال آب کشاورزی به روستای شهرستانک، گفت: با اجرای این طرح کشاورزی و باغداری روستای شهرستانک رونق می گیرد.

اسماعیل صارمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح انتقال آب کشاورزی روستای شهرستانک در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: منطقه شِنِستان روستای شهرستانک هر ساله چندین بار محل سقوط بهمن در فصل زمستان و نیز میزبان ریزش کوه و سنگ و صخره در سایر فصول سال است که مشکلات عدیده ای از قبیل خالی کردن و رگلاژ نهر سنتی توسط باغداران پس از هر بار ریزش و مسدود شدن نهر و بهم ریختن تناوب آبیاری باغات و مشکلات اجتماعی رابه دنبال داشت.

وی اظهار داشت: در این راستا تصمیم به اجرای طرح انتقال آب کشاورزی برای رفع این نقیصه انجام گرفت.
صارمی گفت: طول مسیر لوله گذاری ۷۵۰ متر و سایز لوله استفاده شده ۲۰۰ میلیمتر می باشد که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای جهاد کشاورزی کرج و نیز خودیاری کشاورزان منطقه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج عنوان کرد: این طرح با هدف مدیریت منابع آبی و بهره برداری صحیح از روان آب های سطحی و بالا بردن راندمان تولید و جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ بستر تولید انتخاب شده و تمام عملیات از قبیل حمل متریال و اجرا به علت عدم دسترسی ماشین آلات و تجهیزات بصورت دستی انجام گرفته و پروژه با همت اداره فنی زیربنایی جهاد کشاورزی کرج به اجرا رسیده است.

شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی زراعی می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403