برنامه‌های هشت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون‌های مجلس بررسی شد


برنامه‌های هشت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون‌های مجلس بررسی شد

تهران- ایرنا- برنامه‌های وزیران پیشنهادی دفاع و ورزش در کمیسیون عمران،‌ وزیر نیرو در کمیسیون صنایع و معادن، وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و صمت در کمیسیون فرهنگی و وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون کشاورزی بررسی شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در توضیح نشست رو سه شنبه این کمیسیون گفت: امیر محمد رضا آشتیانی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در جلسه کمیسیون عمران برنامه خود را در رابطه با احراز آمادگی‌های دفاعی نیروی‌های مسیح و اشراف اطلاعاتی تشریح کرد.

عبدالجلال ایری خاطرنشان کرد: وی در کمیسیون عمران برنامه‌های خود را پیرامون مباحث مهندسی نظیر مستندسازی و رفع مشکلات تملک و رفع تعارض املاک، پاک سازی عمومی میادین مین با توجه به اعتبارات ۵.۵ میلیارد تومانی در سال، بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش عمر ساختمان وتاسیسات وزارت دفاع مطرح کرد و سپس نمایندگان نیز در رابطه با خروج پادگان‌ها از شهرها و بازنشستگان نیروهای مسلح، کمک به احداث بیمارستان و استقرار نیروی نظامی در برخی نقاط کشور مطالبی مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه جلسه سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون عمران به بیان رزومه کاری و سوابق اجرایی و ورزشی خود پرداخت.

ایری اضافه کرد: ورزش در مدارس با رویکرد تعلیم و تربیت، اولویت دهی به ورزش همگانی و افزایش امید و تحرک در جامعه، رسیدگی با موضوعات مربوط به ورزش قهرمانی، بازنگری در خصوص شرکت توسعه و تجهیز امکان ورزشی، طراحی سند آمایش سرزمینی طی ۳ ماه، شیوه جدید حمایت از بازنشستگان و ورزشکاران و واگذاری پرسپولیس و استقلال در کمتر از یک سال و کارآفرینی ورزشی از جمله برنامه‌های وی برای مدیریت در وزارت ورزش بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از توضیحات وزیر پیشنهادی ورزش نمایندگان نیز سوالات خود را مطرح کرده که آقای سجادی به آنها پاسخ داد.

در ادامه سید جواد حسینی کیا نایب رییس کمسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: اعضای کمیسیون با حضور محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، برنامه‌ها و رویکردهای وی برای تصدی در این وزارتخانه را بررسی کردند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو گزارش جامعی از حوزه‌های آب و برق کشور ارائه کرد؛ براساس گفته محرابیان آب به میزان مصرف و نیاز در کشور موجود است اما به دلیل نبود شبکه زیرساخت مناسب، با وجود اینکه در برخی مناطق آب پشت سد وجود دارد اما برای شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل روبه رو هستیم که رفع این مشکل نیازمند مدیریت درست است.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد که می‌تواند مشکل آب ۹۰ درصد روستاها را حل کند و برای ۱۰ درصد باقی مانده نیز از ظرفیت همان مناطق برای رفع مشکلات آبی آنها استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مشکلات حوزه برق را دیگر موضوع بررسی شده در این نشست برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ هزار مگاوات کمبود برق داریم که وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد برای رفع این مشکل از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا کشور به صادرکننده برق تبدیل شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به زعم محرابیان، قطعی برق صنایع باید آخرین حلقه باشد، می‌توان به گونه‌ای مدیریت کرد که برق صنایع همیشه پایدار باشد.

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگ هم در توضیح نشست روز سه شنبه این کمیسیون با وزیران پیشنهادی گفت: نشست کمیسیون در خصوص بحث و بررسی برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین باغگلی وزیر آموزش و پرورش و سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت بود، که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای نشست امروز وزیر پیشنهادی عبدالملکی که از سوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، خلاصه ای از برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه در کمیسیون فرهنگی ارائه داد.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: تمرکز برای حوزه اشتغال و بهبود تولید و فضای کسب و کار، ثبات اقتصاد کلان، کاهش مشاغل غیررسمی و افزایش ضریب پایداری مشاغل، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان،معلولان، سالمندان، بیمه‌های درمانی، انتخاب مدیران جهادی برای اداره امور استانها از جمله مواردی بود که در برنامه‌های کاری برای این وزارتخانه مطرح شد، در مجموع نیازمندی به یک بازنگری در برنامه‌های پیش بینی شده این وزیر پیشنهادی وجود دارد.

منتظری اظهار کرد: وزیر پیشنهادی با بیان گستردگی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد در کنار انتخاب مدیران شایسته و اصلح برای معاونت هر استان باید یک برنامه راهبردی با توجه به شرایط هر استان پیش بینی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون حضور داشت و برنامه‌های کاری خود را برای این وزارتخانه تشریح کرد.

منتظری ادامه داد: وزیر پیشنهادی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد که مسائل و مشکلات آموزش و پرورش به صورت لاینحل باقی مانده است و عملکرد این وزارتخانه نیازمند یک بازنگری و تغییر و تحول جدی است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی تقویت ‬مدارس دولتی و اعلام بسته تبعیض مثبت برای مناطق محروم، بازگشت ‬به اصل رایگان بودن آموزش، مردمی‬ کردن آموزش و پرورش بر پایه نظارت مردم بر سیستم آموزشی و خدمات مدارس، پیگیری طرح رتبه بندی فرهنگیان، مخالفت با خصوصی سازی در آموزش و پرورش و ...بود و در ادامه نمایندگان سوالات خود را از باغ گلی مطرح کردند.

منتظری با اشاره به حضور وزیر صمت در کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: نشست پایانی امروز کمیسیون فرهنگی با حضور فاطمی امین برگزار شد که از سوی رئیس جمهور دولت سیزدهم برای سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده است. وی با ارائه مهمترین برنامه کاری خود در این جلسه در ادامه پاسخگوی سوالات اعضای کمیسیون بودند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی در این جلسه با آسیب شناسی مباحث موجود در وزارتخانه صمت برنامه‌های متعددی را برای این وزارتخانه پیش بینی کرده‌است. حدود ۲۷ برنامه تحولی که برای تحقق هر یک زمان بندی مشخصی نیاز است، برای وزارتخانه متبوعش تعریف کرد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی اعتقاد راسخی دارد که آثار تحولی در وزارت صمت باید در زندگی مردم دیده شود، در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون عنوان کردند که بسیاری از مسائل معیشتی و رفاهی مردم به عملکرد این وزارتخانه گره خورده است و بایستی برنامه‌ها به گونه‌ای ارائه شود که شاهد کاهش هزینه‌های زندگی مردم باشیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در ادامه این نشست، فاطمی امین وزیر پیشنهادی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را برای ساماندهی حوزه فولاد، خودرو، تنظیم بازار، صادرات، معدن ارائه کردند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید نمایندگان سوالات خود را از وزرای پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا به آنها پاسخگو باشند و همچنین جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی بعد از ایام تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود، با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس در اولین نشست صبح امروز خود میزبان وزیر پیشنهادی دادگستری به منظور ارائه و تشریح برنامه‌های وی بود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی دادگستری دولت جدید دارای رویکردی تخصصی است و با تمامی اختیارات حوزه کاری این وزارتخانه آشنایی دارد، عنوان کرد: بر اساس فصل یازدهم قانون اساسی سازمان تعزیرات حکومتی زیر مجموعه وزارت دادگستری محسوب می‌شود و طبق لوایح دولتی نیز اختیاراتی برای این وزارتخانه تعریف شده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری دولت سیزدهم دارای برنامه مدون و رزومه کاری متناسب و مرتبطی با حوزه وزارت دادگستری است، عنوان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی که سوالاتی را از رحیمی در زمینه برنامه‌های وی مطرح کرده بودند پس از شنیدن پاسخ‌های ارائه شده قانع شدند.
وی با اشاره به اینکه در ادامه نشست صبح امروز کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برنامه‌های خود را تشریح کرد، ادامه داد: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص بسیار بالایی در زمینه وزارت ارتباطات دارد و دو مدرک پسا دکتری در حوزه کاری خود کسب کرده است.
آزادی‌خواه با اشاره به اینکه سوابق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در قوه قضائیه کاملا مرتبط با حوزه کاری وزارت ارتباطات است، ادامه داد: زارع‌پور فردی برنامه محور است و انگیزه بسیار بالایی دارد و در زمینه شبکه ملی اطلاعات، تقویت جایگاه شورای عالی فضای مجازی، مسائل بسیار خوبی را ارائه کرد و به سوالات نمایندگان پاسخ‌های قانع کننده‌ای داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا