کنترل کرونا با بگیر و ببند نمی‌شود/مردم در کار فرهنگی کنترل کرونا همکاری لازم را ندارند


کنترل کرونا با بگیر و ببند نمی‌شود/مردم در کار فرهنگی کنترل کرونا همکاری لازم را ندارند

فرماندار اسدآباد گفت:کنترل کرونا با بگیر و ببند و برخورد با تخلفات نمی‌شود این امر مشارکت و همکاری و پرهیز از عادی انگاری مردم را می‌طلبد.

سعید کتابی در جلسه اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا که در دانشکده علوم پزشکی شهرستان برگزار شد ،اظهار کرد: اگر چه با موارد تخلفات کرونایی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد لازم انجام می‌گیرد اما لازم است برای کنترل بیماری و خروج از پیک پنجم کرونا مردم نیز از عادی انگاری وضعیت موجود پرهیز کرده و در تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر تشدید و جدی‌تر شدن برخورد با تخلفات کرونایی تصریح کرد: اولویت اصلی تمامی ادارات و دستگاه‌های شهرستان در وضعیت موجود، کرونا بوده و در این رابطه از هیچ‌یک از ادارات هیچ توجیهی قابل قبول نیست چرا که مقام معظم رهبری با صراحت حجت را تمام کرده و اولویت اصلی کشور را کنترل کرونا قرار داده اند .

کتابی پیشگیری ،غربال گری ،واکسیناسیون ،بیماریابی،نظارت و بازرسی و درمان را از محورهای اصلی و مطرح در بحث کرونا برشمرد و یاد آور شد: جهش ویروس و قدرت سرایت، عادی انگاری ،شرکت در مراسم و تجمعات و عروسی‌ها در قبل از ماه محرم از عمده عوامل پیک پنجم کرونا در شهرستان به تبع سراسر کشور بوده است.

آسیب شناسی عادی انگاری کرونا

وی ادامه داد: متاسفانه در کنترل کرونا با کار فرهنگی مردم همکاری ندارند و با علم به قضیه کرونا در حال عادی انگاری هستند اینکه مردم در رابطه با خطرات کرونا بعد از گذشت دو سال از شیوع آن اطلاع نداشته باشند قابل توجیه نیست و آسیب شناسی این امر ضرورت دارد .

فرماندار اسدآباد با اشاره به اقناع سازی ، توجیه ،اطلاع رسانی در بحث کار فرهنگی برای جلوگیری از عادی انگاری وضعیت خاطر نشان کرد: همه ادارات با تمام توان و امکانات برای کنترل کرونا باید پای کار باشندو هر جا که نیاز است هر اداره و یا دستگاهی ورود داشته باشد دانشکده علوم پزشکی اعلام کند.

کتابی همچنین با تأکید بر هماهنگی دانشکده علوم پزشکی شهرستان با سپاه در رابطه با طرح سردار شهید سلیمانی یاد آور شد:برای طرح واکسیناسیون سراسری کرونا تجهیز و آماده سازی سالن ورزشی شهید راحمی شهرستان به عنوان دومین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شهرستان ضرورت دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه در شرایط خاص و وضعیت شدیدتری به نسبت پیک چهارم کرونا قرار داریم اظهار کرد: در طرح سردار شهید سلیمانی استفاده از نیروهای جهادی هلال احمر و بسیج و رهگیری بیماران ضرورت دارد ضمن اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت قرنطینه توسط برخی از بیماران کرونایی در شهرستان انجام نمی‌گیرد و این امر در کنترل بیماری از توجه ویژه‌ای برخوردار است.

الهام عظیمی همچنین گفت:در صورت واکسینه شدن ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه هدف در پیک‌های بعدی با چنین شرایط سختی مواجه نخواهیم بود.

وی با تاکید بر نیاز شهر اسدآباد به ایجاد و راه اندازی مرکز دوم واکسیناسیون خاطر نشان کرد: برای ایجاد مرکز دوم واکسیناسیون شهر اسدآباد سالن شهید راحمی در نظر گرفته شده که باید نسبت به تجهیز و آماده سازی آن اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر