دستگیری باند کلاهبرداری شرکت هرمی در کرج


دستگیری باند کلاهبرداری شرکت هرمی در کرج

کرج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند 9 نفره کلاهبرداری شرکت هرمی در شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سرهنگ محمد نادربیگی اظهار داشت که در پی وصول خبری مبنی بر فعالیت تعدادی از اعضای شرکت هرمی در محل های مختلف شهر کرج، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های کارآگاهان مشخص شد متهم و سرشبکه اصلی این باند کلاهبرداری با اجاره کوتاه مدت آپارتمان در مناطق مختلف شهر کرج به همراه هشت نفر از دوستانش اقدام به شناسایی و جذب مالباختگان که اغلب از افراد نا آگاه بودند با بهانه استخدام در کارهای دولتی و امثال آن می کنند.
وی خاطرنشان کرد : بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه اعضای این باند آغاز و پس از انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت محل اختفای نامبردگان در منطقه حیدرآباد کرج شناسایی و هر ۹ متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
نادربیگی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهمان مقداری جزوات آموزشی مربوط به شرکت های هرمی کشف شد. افزود: در تحقیقات انجام گرفته از متهمان آنها به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی QNET اعتراف و مشخص شد هرکدام مبلغ حدود ۸۵۰ میلیون ریال در شرکت هرمی سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر در حال عضوگیری برای این شرکت کلاهبرداری بودند.
وی با اشاره به مشخص شدن تعداد زیرمجموعه و جایگاه هر کدام از افراد در هرم گفت: ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته از سوی این باند هشت میلیارد ریال برآورد می شود.
وی اضافه کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات پرونده، به دادسرا اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...