قرآن و اهل‌بیت(ع) چراغ عشق و محبت را در دل شما روشن می‌کند


 قرآن و اهل‌بیت(ع) چراغ عشق و محبت را در دل شما روشن می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: وقتی قرآن و اهل‌بیت(ع) را به عنوان زیبای بی‌نهایت شناختی چراغ عشق و محبت در قلب شما روشن می‌شود هر خطری هم نمی‌تواند شما را از آنها جدا کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی که در ورزشگاه آیت‌الله سعیدی برگزار شد، گفت: قرآن می‌فرماید اگر بخواهید که زندگی شما مستقیم باشد برای همه شما در جهان یک نسخه قرار دادیم.

وی افزود: نسخه قرآن کریم کامل است، عمق آیات نزد رسول خداوند است که باید توسط ایشان تبیین شود بر همین اساس فرمایشات پیامبر(ص) توسط امیرمومنان امام علی(ع)، مقداد، عمار، سلمان، مقداد و ابوذر جمع‌اوری و حفظ تا ارث به بعدی‌ها رسیده و زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بیانات پیامبر(ص) را پخش کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: ما نمی‌توانیم ارزیابی کنیم که اهل‌بیت(ع) و علمان شیعه برای رساندن فرمایشات پیامبر(ص) به مردم چه خدمت بزرگی را انجام دادند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آیه دیگر خداوند می‌فرماید برای آگاهی از درباره دین من از اهل ذکر سوال کنید، عنوان کرد: شما نسبت به دین و قرآن من جاهل هستید برای عالم شدن به اهل‌ذکر مراجعه کنید، اینجا منظور از اهل ذکر کسانی هستند که حقایق وحی در قلب آنها است، شیعه تا حد کمی به این سخن خداوند گوش دادند بنابراین مقداری سلامت نسبی دارند. اما غیر شیعه این اندک سلامت نسبی را هم ندارند. کل بدنه زندگی آنها بیمار است.

وی با بیان اینکه در کنار نعمت اهل بیت(ع) خطر بزرگی وجود دارد، گفت: اگر در عمل نشان دهید که با این نسخه قران زندگی نمی‌کنید شما را رها کرده و نسخه قرآن را به کسانی می‌دهد که به آن عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند معرفت همچون سیل از وجود من سرازیر است، اظهار کرد: عقل دانشمندان مسلمان در خطبه‌های اول نهج‌البلاغه حیران مانده‌اند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نعمت ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را قدردانی کنید، ابراز کرد: حضرت به ما علم و حکمت عطا کرده و فرزندانی به دنیا عطا کرده است که اگر آنها وجود نداشتند در کل جهان اندک نوری وجود نداشت.

وی با بیان اینکه قدم اول ایمان کسب معرفت است، عنوان کرد: اگر اسلام را نخواهید خداوند آن را به ملت دیگر می‌دهد خداوند دین خود را تنها نمی‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه محرم و این مجالس تمام می‌شوند پس از آن با اخلاق و درستکاری رفتار کنید. اظهار کرد: دولت تنها با قرآن و اهل‌بیت(ع) می تواند مشکلات کشور را حل کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معرفت و شناخت خدا با قرآن و اهل‌بیت(ع) ممکن است. بیان کرد: بندگی نکردن خداوند فساد را در زندگی ملت ها آورد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند بالاترین عمل نیک کسب معرفت است که دل انسان را هم شاد می‌کند و به دنبال خود رزق و نعمت می‌آورد. گفت: مسلم‌ابن عوسجه شب عاشورا شاد است چون نسبت اهل‌بیت(ع) و قرآن معرفت به دست آورده و می‌داند که در مسیر الهی قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: وقتی قرآن و اهل‌بیت(ع) را به عنوان زیبای بی‌نهایت شناختی چراغ عشق و محبت در قلب شما روشن می‌شود هر خطری هم نمی‌تواند شما را از آنها جدا کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا