از اجرای مسابقه کتابخوانی تا اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم


از اجرای مسابقه کتابخوانی تا اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم

محمد مهدوی گفت: یکی از برنامه های کانون نورالرضا در ایام محرم اجرای مسابقه کتابخوانی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود و اسامی برگزیدگان نیز هم زمان با اربعین حسینی اعلام می شود.

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با بیان این مطلب که ویژه برنامه های ماه محرم در ۲ بخش فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شوند، گفت: یکی از برنامه های کانون نورالرضا در ایام محرم اجرای مسابقه کتابخوانی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود و اسامی برگزیدگان نیز هم زمان با اربعین حسینی اعلام می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد افزود: این مسابقه فرهنگی ویژه گروه های سنی نوجوانان، جوانان و همچنین بزرگسالان است و به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا می شود.


وی بیان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی و صوتی یکی دیگر از برنامه های مناسبتی این ایام است که با توجه به شرایط کرونایی در این ایستگاه بسته های فرهنگی تبلیغی عاشورا توزیع شده و کلیپ های مداحی نیز پخش می شود.


مهدوی ابراز کرد: در راستای لبیک به ندای رهبری برای دفع بیماری کرونا نیز پویش قرائت صحیفه سجادیه به صورت حضوری در حال برگزاری است و در همین راستا این دعا در مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) قرائت می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های مناسبتی این ایام، سیاه پوش کردن مسجد، محله و سطح روستا بود که به همت بچه های مسجد با نصب پرچم های مشکی و پرچم های منقش به نام مبارک امام حسین (ع) انجام شده است.


وی ابراز کرد: برپایی مراسم عزاداری همراه با رعایت نکات بهداشتی یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم است و به همین منظور فضای بیرونی مسجد برای حضور عزاداران حسینی فضاسازی شده و هر شب نیز ماسک رایگان توزیع می شود.


مهدوی اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز با اولویت تکریم مادران شهداء، مادران موفق، پیرغلامان امام حسین (ع) و فعالان مسجدی در حال اجرا است.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد ادامه داد: در راستای فعالیت های اجتماعی نیز اجرای طرح اطعام حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با جلب کمک های خیرین و گروه جهادی فدائیان رهبر این طرح اجرا می شود.


وی عنوان کرد: گستره اجرای این طرح وسیع است و علاوه بر مناطق محروم شهرستان عنبرآباد، در سطح جنوب کرمان و مناطق مرزی کشور اجرا می شود و با توجه به شرایط موجود با رعایت نکات بهداشتی غذای نذری پس از پخت در ظروف یکبار مصرف بسته بندی شده و سپس در بین نیازمندان این مناطق توزیع می شوند.


مهدوی تاکید کرد: طرح اطعام حسینی در راستای تاسی از سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) در حمایت از محرومین اجرا می شود و البته بیماران کرونایی نیازمند در اولویت اجرای این طرح قرار دارند و همچنین در نظر داریم تعدادی بسته معیشتی نیز تهیه کرده در بین نیازمندان محله مسجد توزیع کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد در خاتمه، گفت: امیدواریم با اجرای ویژه برنامه های محرم بتوانیم گامی هر چند کوچک برای ترویج فرهنگ عاشورا و تعظیم شعائر حسینی برداریم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها