افزایش درآمد بازیگران با پلت‌فرم‌های آنلاین

این استاندارد دستمزد برای ستاره‌های طراز اول سینما در هالیوود همچنان برقرار است و به‌عنوان مثال برد پیت برای فیلم جدید «قطار سریع السیر»، «سندرا بولاک» برای «شهر گمشده D» و «کریس همسورث» برای قسمت جدید فیلم «ثور» چنین رقمی را دریافت کرده است. همچنین «کریس پاین» برای نقش‌آفرینی در فیلم جدید «سیاه‌چا‌ل‌ها و اژدهایان»، 5/ 11میلیون دلار و «رابرت پتینسون» هم برای حضور در فیلم «بتمن»، ۳میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است.

در چند سال اخیر کمپانی‌‌هایی چون نتفلیکس و آمازون دستمزد ستاره‌های فیلم‌های تولیدی خود را به طرز چشم‌گیری افزایش داده‌اند. به‌عنوان مثال «دنیل کریگ» برای بازی در دو دنباله فیلم «چاقوکشی» بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دستمزد گرفته است.

«دواین جانسون» که چند سالی است به‌عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود شناخته می‌شود نیز برای بازی در فیلم «شماره یک قرمز» تا ۵۰میلیون دلار از آمازون دستمزد می‌گیرد و «لئوناردو دی کاپریو» و «جنیفر لاورنس» هم برای بازی در فیلم «به بالا نگاه نکن» ساخته «آدام مک کی» و محصول نتفلیکس به ترتیب ۳۰ و ۲۵ میلیون دلار دریافت کرده‌اند.

«تام کروز» یکی از ستاره‌هایی است که هم در سینما و از سامانه‌های نمایش آنلاین بالاترین دستمزدها را دریافت می‌کند. او از معدود بازیگرانی است که درصدی از فروش یک فیلم در روز نخست اکران یا عرضه را دریافت می‌کند و همین امر موجب شده تاکنون ده‌ها میلیون دلار از محل فروش فیلم‌هایی که در آن بازی کرده است نیز کسب کند. ستاره ۵۶ساله هالیوود برای بازی در فیلم «تاپ گان: ماوریک» ۱۳میلیون دلار دستمزد گرفته؛ اما در صورت موفقیت فیلم در گیشه، این رقم بسیار بیشترخواهد شد.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند