نماینده دامغان:وزیر پیشنهادی امور خارجه آگاه به تحولات منطقه وجهان است


نماینده دامغان:وزیر پیشنهادی امور خارجه آگاه به تحولات منطقه وجهان است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: حسین امیرعبدالهیان، وزیر پیشنهادی امور خارجه ضمن آگاهی به تحولات منطقه و جهان بدون شک با تفکر و برنامه‌های خود به فکر منافع ملی است.

علی‌اکبر علیزاده روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: با توجه به روحیات و مواضع امیرعبدالهیان در امور فلسطین، آمریکا، اسرائیل، سوریه و همسایگان، بدون شک معتقدیم این فرد به فکر منافع ملی و ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی است.

وی ادامه داد: امیرعبداللهیان نیرویی است که تمام مقاطع تحصیلی وی، با مسئولیت‌های سال های خدمت در وزارت امور خارجه، تطابق و سابقه بسیار درخشان دارد.

علیزاده اظهار داشت: وی نماینده ارشد ایران در مذاکرات سوریه بود که به دلیل قاطعیت در حفظ منافع ملی، رئیس مجلس سابق، امیرعبدالهیان را به عنوان دستیار ویژه خود و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه به مدت پنج سال یکی از سمت های وزیر پیشنهادی امور خارجه است که با توجه به سیاست آیت‌الله رئیسی، رییس جمهوری، مبنی بر ارتباط با کشورهای مسلمان، این تجربه می‌تواند به میزان بسیار زیادی به پیشبرد اهداف دولت جدید کمک کند.

علیزاده بیان کرد: امیرعبدالهیان بر موضوع «نه شرقی، نه غربی» و شاخص‌های «عزت،حکمت و مصلحت» که در سخنان رهبر معظم انقلاب بارها در مقاطع مختلف انقلاب بیان شده است، تاکید دارد و آگاه به اوضاع و احوال سیاسی ایران و منطقه است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای اخیر و در پی ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه در کمیسیون های مجلس، نمایندگان استقبال خوبی از امیرعبدالهیان داشتند که امیدواریم با رأی بالا به تصدی وزارت امور خارجه منصوب شود.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان در سال ۱۳۴۳ در دامغان متولد شد.

وی دارای مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه (۱۳۷۰)، کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (۱۳۷۵) و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران است و به زبان‌های عربی و انگلیسی مسلط است.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که نام امیرعبداللهیان به عنوان وزارت امور خارجه اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...