ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم


 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

رکنا: این روزها که برخی داروها در داروخانه ها کمیاب شده است و مردم حتی از داروخانه های مرجع یا داروخانه های بیمارستان های بزرگ نیز به سختی می توانند داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند، بازار سیاه دارو به شدت فعال است و همه انواع داروهای کمیاب به راحتی و البته با قیمت های نجومی در آن پیدا می شود؛ بازار سیاهی که اخیرا به فضای مجازی نیز کشیده شده و...

ناصر خسروی مجازی در تلگرام؛ گروه هایی که در آن فعالان بازار سیاه دارو، انواع داروهای کمیاب را با قیمت هایی نجومی به فروش می رسانند. ناصر خسروی مجازی جایی است که در آن هم داروهای درمان کرونا پیدا می شود و هم داروهای کمیاب دیگری که مردم نمی توانند آنها را در داروخانه ها بیابند. آن طور که خودشان می گویند، بخش زیای از فعالان ناصر خسروی مجازی متصدیان داروخانه ها هستند، قسمت زیادی از داروهای موجود در ناصر خسروی مجازی نیز داروهای بیمارستانی هستند که از مراکز درمانی به بازار سیاه نشت کرده اند؛ این نشت البته در خود داروخانه ها نیز وجود دارد و ضعف نظارتی سازمان غذا و دارو موجب شده است که ناصر خسروی مجازی بسیار فعال شود.

قیمت داروها در ناصر خسروی مجازی ؛ بین 2 تا 25 برابر نرخ رسمی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خیابان ناصر خسروی تهران را همه می شناسند؛ بازار سیاه دارو و جایی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می شود و مردم می توانند بسیاری از داروهایی را که ناچارند برای تهیه آن ساعت ها پشت در داروخانه های مرجع تهران صف بکشند، به راحتی از این محل تهیه کنند. در این میان به نظر می رسد چند وقتی است که یک ناصر خسرو هم در فضای مجازی شکل گرفته است و در برخی گروه های تلگرامی فروش دارو هم دقیقا مثل ناصر خسرو، می توان انواع داروهای کمیاب را به راحتی پیدا کرد.

در این میان، طبق ادعای فعالان این گروه های تلگرامی، نه تنها داروهای موجود در ناصر خسروی مجازی، تاریخ گذشته نیستند، بلکه تاریخ انقضای بیشتر این داروها بسیار بلند مدت است، اما طبیعتا قیمت تمام داروهای موجود در ناصر خسروی مجازی بسیار بیشتر از نرخ رسمی این داروهاست و در ناصر خسروی مجازی، قیمت داروها بین 2 تا حتی 25 برابر قیمت رسمی آنهاست. هرچه هم دارو کمیاب تر، قیمت آن بیشتر؛ به نحوی که در این گروه ها داروی ضد ویروس اکتمرا 400 ترک با قیمت 6.5 تا 7 میلیون تومان به فروش می رسد.

در ناصر خسروی مجازی، داروهای موثر در درمان کرونا از فاویپیراویر تا رمدسیویر در انواع ایرانی و خارجی آن به راحتی یافت می شود؛ به نحوی که در این گروه ها رمدسیویر ایرانی با قیمت 950 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان، یعنی بیش از 2 برابر قیمت آزاد این دارو در داروخانه ها و رمدسیویر هندی با قیمت یک میلیون و 600 هزار تا یک میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد. این در حالی است که قیمت آزاد رمدسیویر هندی در داروخانه ها 761 هزار تومان است. همچنین در گروه های تلگرامی فروش دارو، رمدسیویر آمریکایی نیز که در فهرست سازمان غذا و دارو وجود ندارد و ورود آن به کشور قاچاق محسوب می شود، با قیمت بین 4 میلیون و 250 هزار تا 10 میلیون تومان به فروش می رسد.

نرخ های نجومی داروهای به شدت کمیاب

هرچه دارو کمیاب تر، قیمت آن در ناصر خسروی مجازی بیشتر؛ به نحوی که این روزها با وجود این که داروی IVIG حتی در داروخانه های مرجع تهران نیز به سختی یافت می شود، می توان این دارو را با قیمت های نجومی در گروه های تلگرامی یافت کرد؛ به نحوی IVIG اسپانیایی در بازار سیاه دارو با نرخ 4 میلیون و 800 هزار تومان و IVIG آلمانی با قیمت 6 میلیون و 500 هزار تومان یافت می شود.

در ناصر خسروی مجازی، داروهای مرسومی مثل انواع انسولین نیز به راحتی یافت می شود که البته قیمت آن هم بیش از 2 برابر نرخ این دارو در داروخانه هاست. در این بازار سیاه، داروهایی مثل رسیژن که فقط توسط یک شرکت ایرانی تولید می شود و در کنترل حملات بیماری ام اس کاربرد دارد نیز به راحتی یافت می شود که قیمت هر یک عدد از آن بین 150 تا 200 هزار تومان است.

جالب این که یکی از داروفروش های مجازی که از او درخواست تهیه رسیژن را داشتیم، به ما توصیه کرد که هیچ گاه این دارو را با نرخ کمتر از 200 هزار تومان نفروشیم. این در حالی است که قیمت هر عدد از رسیژن در سایت سازمان غذا و دارو 138 هزار تومان تعیین شده و اساسا معلوم نیست که نقش سامانه تیتک و سایت سازمان غذا و دارو که در آنها قیمت رسمی تمام داروها اعلام شده و قرار است هیچ دارویی جز از طریق این سامانه ها وارد داروخانه های سراسر کشور نشود یا از آنها خارج نشود، چیست؟

عرضه آزاد ریتالین در بازار سیاه مجازی

ناصر خسروی مجازی همچنین برای خرید انواع خارجی برخی داروها که نوع ایرانی آن در داروخانه ها عرضه می شود، کاربرد دارد؛ به طور مثال، نوع ایرانی واکسن گارداسیل که برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی از آن استفاده می شود، هم اکنون با قیمت آزاد 376 هزار تومان در داروخانه ها فروخته می شود، اما انواع خارجی آن با قیمت حدود یک میلیون و 600 هزار تومان در بازار سیاه دارو به فروش می رسد.

در این بازار سیاه همچنین داروهایی که مصرف آن برای هر کسی مجاز نیست و به شدت باید تحت نظر پزشک مصرف شوند به راحتی خرید و فروش می شود؛ مثل داروی ریتالین که دارویی محرک و انرژی زاست. قیمت هر بسته 200 تایی ریتالین نیز در بازار سیاه بسته به تاریخ انقضای آن بین یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان است.

قیمت داروهای مشابه در گروه های تلگرامی فروش دارو بعضا بسیار متفاوت است و جالب این که در برخی موارد خود داروفروش ها به مشتریان مشاوره های پزشکی هم ارائه می کنند و تاکید دارند که پیش از خرید هر دارو باید با پزشک متخصص مشورت کرد و مثلا اگر یک پزشک برای بیماری «انسولین نوورپید» تجویز کرد است، بیمار حق ندارد «انسولین نوومیکس» مصرف کند.

نشست دارو از بیمارستان ها و داروخانه ها به فضای مجازی

در ناصر خسروی مجازی، افراد از همه شهرها فعالیت می کنند و برای همه شهرها دارو می فرستند. بیشتر داروفروش های مجازی هنگام تحویل دادن دارو به مشتری، به صورت کارت به کارت تسویه می کنند و البته برخی از آنها هم که دارو را از طریق پست خصوصی تیپاکس ارسال می کنند، تاکید دارند که مشتری باید هزینه را بلافاصله بعد از تحویل دادن دارو به تیپاکس تحویل دهند.

به گفته فعالان گروه های تلگرامی فروش دارو، بسیاری از داروهایی که در بازار سیاه مجازی به فروش می رسد، از جمله اکتمرا و IVIG داروهای بیمارستانی هستند که از بیمارستان ها به بازار سیاه نشت می کنند؛ همچنین برخی داروها مثل رمدسیویر نیز توسط فعالان بازار سیاه با نسخه های پزشکان بیمارستانی و با کد ملی از داروخانه ها تهیه می شود و وارد بازار سیاه می شود.

همچنین آن طور که فعالان بازار سیاه می گویند، بسیاری از افرادی که در گروه های تلگرامی فروش دارو کار می کنند، کارمند داروخانه هستند و طبیعتا بخش زیادی از داروها نیز از داروخانه ها به بازار سیاه نشت می کند. ضمن این که یکی از فروشندگان این بازار سیاه برای تحویل دارو جلوی درب اورژانس یکی از بیمارستان های معروف تهران با ما قرار گذاشت و با این که تاکید کرد کارمند آن بیمارستان نیست، اما به نظر می رسد پاتوق همیشگی او برای جذب مشتری جلوی درب همان اورژانس است.

برخی افراد فعال در گروه های تلگرامی فروش دارو، تاکید دارند که حدود 5 تا 6 سال است که تعداد زیادی گروه مشابه در تلگرام وجود دارد و داروهای خاص و کمیاب در آن به فروش می رسد. در این میان هم مشخص نیست که چرا در اوضاع کنونی که یافتن دوای درد بسیاری از بیماری ها در داروخانه ها و بیمارستان ها برای مردم به شدت دشوار است، داروفروش ها در بازار سیاه حقیقی و مجازی به راحتی می توانند فعالیت کنند و اساسا سامانه های نظارتی سازمان غذا و دارو دقیقا به چه کار می آیند؟

در ادامه این گزارش به عنوان نمونه به بررسی نحوه عرضه 20 داروی مرسوم یا کمیاب در ناصر خسروی مجازی و تفاوت قیمت این داروها در بازار سیاه با نرخ رسمی آنها می پردازیم:

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

آی وی آی جی

ایمونوگلوبین وریدی یا IVIG به عنوان یک درمان جایگزین پروتئین پلاسما برای بیماران دچار کمبود یا نقص ایمنی که دچار کاهش یا از دست دادن قابلیت تولید آنتی بادی هستند، تجویز می شود و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این دارو اخیرا در داروخانه های کشور به شدت کمیاب شده است و بیماران حتی در داروخانه های مرجع کشور نیز به سختی آن را پیدا می کنند. قیمت آزاد هر ویال IVIG نیز در فهرست رسمی سازمان غذا و دارو یک میلیون و 112 هزار و 350 تومان است که در بازار سیاه مجازی دارو، نوع اسپانیایی آن با قیمت 4 میلیون و 800 هزار تومان و نوع آلمانی آن با نرخ 6 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

اکتمرا

اکتمرا دارویی ضد ویروس است که پادتن انسانی‌شده گیرنده اینترلوکین 6 محسوب می شود، گیرنده ای که یکی از انواع سیتوکین هاست که نقشی حیاتی و مهم در سیستم ایمنی بدن انسان ایفا می کند. اخیرا اکتمرا به عنوان یکی از داروهای موثر در درمان کرونا نیز برای افرادی که به انواع شدید این بیماری مبتلا هستند، تجویز می شود و به همین دلیل، این دارو به شدت در داروخانه های کشور کمیاب شده است و حتی هیچ نرخی برای آن در فهرست رسمی سازمان غذا و دارو به ثبت نرسیده، اما هم اکنون اکتمرا 400 تولید ترکیه با نرخ 6.5 تا 7 میلیون تومان در ناصر خسروی مجازی به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

انسولین

انسولین که داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به دیابت است، در انواع مختلفی تجویز می شود و ما در این گزارش به طور نمونه قیمت دو نوع از انواع انسولین قلمی در بازار سیاه را بررسی کردیم. در ناصر خسروی مجازی هر قلم انسولین نوومیکس با نرخ 50 تا 60 هزار تومان و هر قلم انسولین اپیدرا با نرخ 45 تا 60 هزار تومان به فروش می رسد. این در حالی است که نرخ آزاد هر کدام از این انسولین ها در داروخانه ها بین 22 هزار و 500 تا 41 هزار و 650 تومان است و البته در صورتی که بیماران طبق تجویز پزشک و بر حسب سهمیه تعیین شده انسولین مورد نیاز خود را تهیه کنند، تنها بین 10 تا 20 درصد نرخ آزاد را می پردازند.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

ایزیکام

ایزیکام دارویی است که در ایران فقط توسط یک شرکت دارویی تولید می شود و بیماران مبتلا به پارکینسون برای کاهش لرزش های موجی از آن استفاده می کنند. قیمت هر بسته 100 تایی ایزیکام در فهرست سازمان غذا و دارو 91 هزار و 500 تومان است، اما این دارو در بازار سیاه مجازی با نرخ 200 تا 220 هزار به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

پرفینکس

قرص پرفینکس دارویی است که در هنگام ابتلا به فیبروز ریوی تجویز می شود، اما به گفته متصدیان داروخانه ها، حدود شش ماه است که این دارو در داروخانه های کشور نایاب شده است. حتی قیمت جدید این دارو نیز در فهرست سازمان غذا و دارو منتشر نشده، اما یک بسته 30 تایی پرفینکس 200 تولید هند در بازار سیاه مجازی با نرخ 750 تا 850 هزار تومان به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

پلاویکس

پلاویکس یکی از مهمترین داروهای مورد نیاز بیماران قلبی است که البته با توجه به تولید داخل آن، داروخانه ها عمدتا نوع ایرانی پلاویکس را با قیمت 45 هزار تومان به ازای هر بسته 30 تایی عرضه می کنند. اما در بازار سیاه مجازی فروش دارو، هر بسته 28 تایی پلاویکس تولید فرانسه با نرخ 220 تا 285 هزار تومان به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

دپاکین

قرص دپاکین، دارویی است که برای درمان اختلالات تشنجی، تغییرات روانی و خلق و خو و جلوگیری از سر درد های میگرنی استفاده می شود. قیمت آزاد نوع ایرانی هر بسته 30 تایی دپاکین 500 در داروخانه ها 26 هزار و 400 تومان و نرخ آزاد هر بسته 30 تایی دپاکین 500 خارجی نیز در داروخانه ها 136 هزار و 500 تومان است. اما در ناصر خسروی مجازی هر بسته 30 تایی دپاکین 500 فرانسوی با نرخ 180 تا 350 هزار تومان به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

رسیژن

رسیژن یک داروی تزریقی است که برای کنترل حملات بیماری ام اس مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو توسط یک شرکت ایرانی تولید شده است و هم به صورت تکی و هم در بسته های 12 تایی عرضه می شود؛ قیمت هر عدد از این دارو در ناصر خسروی مجازی بسته به تعداد سفارش مشتری بین 150 تا 200 هزار تومان است، اما در فهرست رسمی سازمان غذا و دارو قیمت هر عدد رسیژن حدودو 138 هزار تومان درج شده است.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

رمدسیویر

رمدسیویر پیش از شیوع کرونا به عنوان داروی درمان بیماری ناشی از ویروس ابولا تجویز می شد و حدود یک سال است که به عنوان دارویی موثر بر درمان کرونا در بسیاری از کشورها از جمله ایران تجویز می شود. قیمت آزاد هر ویال رمدسیویر تولید ایران در داروخانه ها حدود 554 هزار تومان و نرخ آزاد هر ویال رمدسیویر هندی در داروخانه ها 761 هزار تومان است. اما رمدسیویر ایرانی در بازار سیاه مجازی با نرخ 950 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان و رمدسیویر هندی نیز نرخ یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین با وجود این که ورود رمدسیویر آمریکایی به ایران ممنوع است، اما در ناصر خسروی مجازی رمدسیویر آمریکایی به راحتی یافت می شود و نوع قاچاق این دارو با نرخ 4 میلیون و 250 هزار تا 10 میلیون تومان به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

ریتالین

ریتالین دارویی به شدت محرک و انرژی زاست که حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود و به هیچ وجه نمی توان آن را به صورت سرخود مصرف کرد، به همین دلیل، بیشتر داروخانه ها این دارو را عرضه نمی کنند و معدود داروخانه هایی نیز که به عرضه ریتالین می پردازند، صرفا با نسخه پزشک متخصص این دارو را عرضه می کنند. اما در ناصر خسروی مجازی ریتالین به راحتی عرضه می شود و نرخ هر بسته 200 تایی آن بین یک میلیون و 200 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان است. این در حالی است که قیمت آزاد هر بسته 200 تایی ریتالین در سایت سازمان غذا و دارو، 112 هزار و 600 تومان درج شده است.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

زولادکس 10.8

داروی قلمی زولادکس 10.8، دارویی است که در درمان سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان قبل از سن یائسگی یا حوالی یائسگی و در درمان اندومتروزیزو فیبروئید رحم کاربرد دارد. همچنین از این دارو به عنوان داروی کمکی در تحریک تخمک گذاری همراه با گونادوتروپین ها در درمان نازایی به کار می رود. قیمت آزاد هر قلم زولادکس 10.8 در فهرست رسمی سازمان غذا و دارو 579 هزار و 100 تومان درج شده است، اما هر قلم این دارو بسته به تاریخ انقضای آن در ناصر خسروی مجازی با نرخ 900 هزار تا یک ملیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

زولفت

زولفت با نام ژنریک سرترالین یک داروی ضدافسردگی است که در دسته داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین قرار می گیرد. نوع ایرانی این دارو که در داروخانه ها با همان نام سرترالین عرضه می شود، تنها حدود 10 هزار و 500 تومان است، اما در بازار سیاه مجازی فروش دارو، می توان هر بسته 28 تایی زولفت ایتالیایی را با نرخ 350 تا 500 هزار تومان تهیه کرد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

سیمبیکورت 320

سیمبیکورت 320 یک اسپری استنشاقی است که مبتلایان به نوع شدید بیماری آسم به شدت به آن نیاز دارند. قیمت آزاد هر اسپری سیمبکورت 320 در فهرست سازمان غذا و دارو 80 هزار تومان درج شده است و متاسفانه این دارو تحت پوشش بیمه قرار ندارد. در ناصر خسروی مجازی نیز هر اسپری سیمبیکورت 320 با نرخ 200 تا 250 هزار تومان فروخته می شود.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

فاویپراویر

فاویپراویر یک قرص ضد ویروس است که در طول دوره کرونا به عنوان دارویی برای کمک به درمان بیمارانی استفاده می شود که هنوز ریه آنها درگیری شدیدی پیدا نکرده است. فاویپراویر تحت پوشش بیمه قرار دارد، اما هم اکنون بیماران صرفا می توانند آن را با نسخه پزشک مربوطه در داروخانه های منتخب کرونا تهیه کنند. نرخ آزاد هر بسته 60 تایی فاویپراویر ایرانی در داروخانه های کشور 576 هزار و 600 تومان و قیمت هر بسته 50 تایی فاویپراویر خارجی نیز در داروخانه ها 925 هزار تومان است. اما در ناصر خسروی مجازی هر بسته 60 تایی فاویپراویر ایرانی از یک میلیون و 700 هزار تا 2 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد و هر بسته 40 تایی فاویپراویر تولید ترکیه نیز از یک میلیون و 300 هزار تا یک میلیون و 700 هزار تومان فروخته می شود.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

فلوکستین

کپسول فلوکستین یکی از مهمترین داروهای موثر در درمان افسردگی است که محققان اخیرا کشف کرده اند که این دارو در درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز موثر است. فلوکستین در ماه های اخیر در داروخانه های کشور کمیاب بوده است و حتی نوع خارجی آن هم در ناصر خسروی مجازی به سختی یافت می شود. اما هر بسته 100 تایی فلوکستین 20 ایرانی در بازار سیاه مجازی بسته به شرکت تولیدکننده آن با نرخ 200 تا 350 هزار تومان به فروش می رسد، اما نرخ آزاد آن در سایت سازمان غذا و دارو بسته به شرکت تولیدکننده بین 18 هزار و 700 تومان تا 47 هزار و 800 تومان اعلام شده است.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

کنکور

کنکور با اثر بر گیرنده های موجود در قلب و کاهش ضربان، باعث کاهش بار قلب می شود و نیاز به اکسیژن را کاهش می دهد و می تواند از بروز سکته قلبی جلوگیری کند. هر بسته 30 تایی قرص کنکور 5 تولید ترکیه نیز که با وجود نیاز شدید برخی بیماران قلبی به آن، نسبتا در داروخانه ها کمیاب است، در بازار سیاه مجازی با نرخ 130 هزار تومان به فروش می رسد، اما نرخ رسمی همین دارو در فهرست سازمان غذا و دارو 26 هزار و 400 تومان اعلام شده است.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

گارداسیل

واکسن گارداسیل، واکسنی است که از ابتلا به ویروس عامل بروز زگیل تناسلی جلوگیری می کند. این واکسن تحت پوشش بیمه قرار ندارد و هر ویال از نوع ایرانی آن با نرخ آزاد و با رقم 376 هزار و 200 تومان در داروخانه ها به فروش می رسد. اما قیمت هر ویال واکسن گارداسیل آمریکایی در ناصر خسروی مجازی بین یک میلیون و 550 هزار تا یک میلیون و 600 هزار تومان است.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

لووتیروکسین

لووتیروکسین دارویی است که موجب ایجاد تعادل هورمون های تیروئیدی در بدن می شود و بیماران مبتلا به اختلالات تیروئیدی از آن استفاده می کنند. قیمت هر بسته 100 تایی قرص لووتیروکسین 100 آلمانی در بازار سیاه مجازی فروش دارو 200 هزار تومان و قیمت هر بسته 50 تایی تولید ترکیه آن نیز 130 هزار تومان است. اما نرخ هر بسته 100 تایی لووتیروکسین 100 آلمانی در سایت رسمی سازمان غذا و دارو 161 هزار تومان درج شده است و داروخانه ها نیز هر بسته 100 تایی لووتیروکسین 100 ایرانی را با قیمت آزاد 25 هزار و 900 تومان عرضه می کنند.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

لیسکانتین

لیسکانتین که یکی از ضروری ترین داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به صرع است، هم اکنون در داروخانه های کشور به شدت کمیاب شده و با وجود این که نرخ یک بسته 100 تایی لیسکانتین 250 آلمانی در فهرست سازمان غذا و دارو 51 هزار و 500 تومان درج شده است، اما همین دقیقا همین نوع از این دارو در بازار سیاه مجازی با 25 برابر قیمت رسمی آن یعنی هر بسته یک میلیون و 300 هزار تومان به فروش می رسد.

 ناصر خسروی مجازی / داروهای کمیاب موجود است؛ با قیمت های نجومی + جزئیات و فیلم

وارفارین

وارفارین 5 یکی از مهمترین قرص های ضد انعقاد است که برای رمان لخته های ایجاد شده در خون، پیشگیری از تشکیل مجدد لخته های خونی با مهار فاکتورهای منعقدکننده خون و کاهش میزان حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ در بیماران از آن استفاده می شود. در ناصر خسروی مجازی بیشتر نوع فنلاندی این دارو یافت می شود که قیمت هر بسته 100 تایی آن حدود 300 هزار تومان است. این در حالی است که نرخ آزاد رسمی وارفارین 5 در فهرست سازمان غذا و دارو 36 هزار تومان درج شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 38.62M | مدت زمان ویدیو: 00:05:16

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی