تاتا تیگور EV معرفی شد، سدان ارزان‌قیمت و الکتریکی هندی


تاتا تیگور EV معرفی شد، سدان ارزان‌قیمت و الکتریکی هندی

بازار خودروهای الکتریکی روز به روز در حال گسترش است و هر روز محصولات جدیدی با موتور الکتریکی معرفی می‌شوند، خودروهایی که معمولا در سگمنت کراس‌اوور یا سدان سایز متوسط قرار دارند. در حال حاضر تسلا مدل S و پولستار 2 از سدان‌های شناخته شده الکتریکی...

بازار خودروهای الکتریکی روز به روز در حال گسترش است و هر روز محصولات جدیدی با موتور الکتریکی معرفی می‌شوند، خودروهایی که معمولا در سگمنت کراس‌اوور یا سدان سایز متوسط قرار دارند. در حال حاضر تسلا مدل S و پولستار 2 از سدان‌های شناخته شده الکتریکی در بازار اروپا هستند که با قیمتی گزاف به فروش می‌رسند. در سوی دیگر بازار، تاتاموتورز هند نسل جدید سدان الکتریکی ارزان‌قیمت خود به نام تاتا تیگور EV را معرفی کرده است.

نخستین نمونه تاتا تیگور برقی در سال 2019 معرفی شد. این سدان الکتریکی طولی کمتر از 4 متر دارد و با دارا بودن باتری به ظرفیت 16.2 الکتریکی، یک خودرو برقی کاملا مقرون به صرفه محسوب می‌شود. موتور کوچک الکتریکی این سدان تنها 41 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پس از اجرای فیس‌لیفت روی نسخه‌های بنزینی و دیزلی تاتا تیگور در سال 2020، اکنون نوبت به نسخه تمام الکتریکی رسیده تا این فیس‌لیفت را دریافت کند.

چراغ‌های جدید جلو، سپر اصلاح شده و جلوپنجره از نو طراحی شده بخشی از تغییرات تاتا تیگور برای سال 2021 هستند. چند آپشن جدید نیز به خودرو اضافه شده و در داخل کابین از تم آبی برای ایجاد تفاوت با نسخه‌های پیش از فیس لیفت استفاده شده است.

نکته قابل توجه در مورد فیس لیفت تاتا تیگور برقی، تغییر موتور آن است. موتور کوچک این خودرو اکنون 75 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، علاوه برآن باتری‌های تاتا تیگور نیز بزرگتر شده‌اند و اکنون ظرفیتی معادل 26 کیلووات ساعت دارند. پکیج باتری‌های این خودرو کوچک هندی در یک ساعت از 0 تا 80 درصد شارژ می‌شود اما مشخص نیست محدوده برد تاتا تیگور برقی فیس لیفت چقدر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط