50 درصد عزاداران محرم در مشهد از ماسک استفاده کردند


50 درصد عزاداران محرم در مشهد از ماسک استفاده کردند

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج بررسی‌ها از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میان عزاداران مشهدی از ابتدای محرم تاکنون نشان می‌دهد که حدود 50 درصد از عزاداران و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم در مشهد ماسک داشته‌اند.

محمد باباخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق این بررسی‌ها استفاده از ماسک در میان عزاداران شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشتر و حدود ۷۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشتی در این مدت بیش از ۲۰۰۰ بازدید از مراسم عزاداری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام داده‌اند که حدود ۶۰۰ مورد آن مربوط به شهر مشهد است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، باباخانی تصریح کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت ظرفیت پذیرش عزادارن و رعایت زمان برگزاری مراسم در هیات‌های عزاداری مشهد بین ۴۲ تا ۴۵ درصد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در ایام محرم حدود ۵۰۰ مورد کنترل و نظارت بر توزیع نذورات در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که از این میان ۲۷۰ مورد تذکر گرفته‌اند و ۹۰ مورد رسیدگی به شکایات صورت گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت