لبیک کانون های فرهنگی، هیئت های مساجد و مصلاها به فرمان رهبری


لبیک کانون های فرهنگی، هیئت های مساجد و مصلاها به فرمان رهبری

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: مساجدی که امکانات خوبی دارند، عزاداری و اقامه نماز جماعت را تعطیل خواهند کرد و در اختیار ستاد کرونا جهت واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «علی وحدانی فر» عصر امروز (۳۰ مرداد ماه) از آمادگی کامل مصلاهای نماز جمعه این منطقه برای کمک به بیماران کرونایی خبر داد و از اقدامات هماهنگ شده در این زمینه گزارش داد.

امام جمعه دهدشت از همکاری بسیار خوب مصلای این شهر برای واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب به همکاری همه جانبه همه نهادها و دستگاه‌ها، نهاد نماز جمعه و شورای سیاست‌گذاری ائمه سراسر کشور به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصمیم گرفتند که ائمه جمعه، امکانات خود را در اختیار ستاد کرونا قرار دهند.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مساجد و مصلی نماز جمعه با شبکه بهداشت شهرستان، تصریح کرد: علیرغم اینکه پیش از این همکاری وجود دارد و امکاناتی را از نهادهای مختلف دریافت و در اختیار شبکه بهداشت قرار دادیم، امروز نیز مصلای نماز جمعه را تجهیز کردیم تا فضای واکسیناسیون مناسب در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به بحران اخیر کرونا، ادامه داد: این بحران باعث شد که اعلام کنیم مصلای این شهر را که هم فضای وسیع و امکانات سرمایشی خوبی دارد در اختیار شبکه بهداشت قرار دهند، البته شبکه بهداشت در بازدید صورت گرفته از مصلای نماز جمعه اعلام آمادگی کرد در صورت افزایش آمار از مصلای نماز جمعه برای واکسیناسیون استفاده شود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: این فضا حتی برای بستری شدن بیماران کرونایی آماده شده و این امکان وجود دارد که بخش درمان را تحت کنترل خودمان قرار دهیم تا بیماران بیشتری بتوانند از این فرصت و امکانات به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دومین کار که از سوی دفتر امام جمعه صورت گرفت، این بود که مساجد بزرگ شهرستان را آماده استقبال از بیماران کند تا در صورت نیاز مساجدی که امکانات خوبی دارند، عزاداری و اقامه نماز جماعت را تعطیل خواهند کرد و در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام وحدانی فر به آمار ارائه شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: کهگیلویه چهار نماز جمعه و سه مصلی نماز دارد، که دو تا از این مصلی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و مسجد جامع و دیگر مساجد نیز آماده هستند که در اختیار بخش بهداشت و درمان شهرستان قرار گیرند، البته اکنون این مساجد به دنبال رفع مشکلات سرمایشی هستند تا دغدغه‌ای برای کادر درمان وجود نداشته باشد.

امام جمعه دهدشت این کمک‌ها را در راستای طرح مواسات دانست و اظهار کرد: ستاد نماز جمعه و گروه‌های جهادی اعم از گروه جهادی نماز جمعه، هیئات و مساجد، همه برای واکسینه کردن آموزش‌ها را در این هفته می‌بینند که اگر لازم بود و تعداد کادر درمان برای واکسینه کردن با کمبود مواجه شدند، این عزیزان به کمک آن ها خواهند رفت.

وی از تشکیل قرارگاه منطقه‌ای ائمه جمعه استان خبر داد و گفت: این قرارگاه با حضور مدیر دفتر نمایندگی استان تشکیل شد، همگی آمادگی داریم، کما اینکه نهاد نماز جمعه در شهرستان کهگیلویه پای کار بوده و مصلی‌ها، مساجد و هیئات مذهبی را در اختیار کادر درمان قرار داد و به پشتوانه امام جمعه امکاناتی که ممکن بود بخش‌های دولتی در اختیار قرار ندهند را فراهم کردیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر