چه موقع باید از کرم آبرسان استفاده کنیم؟


چه موقع باید از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

نتیجه گرفتن از هر محصول پوستی نیاز به استفاده درست و به‌موقع دارد و کرم آبرسان نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این مطلب درباره زمان درست استفاده از کرم آبرسان نکاتی را به شما می‌گوییم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، روتین‌های پوستی مختلفی وجود دارد که برای سالم و شاداب نگه داشتن پوست از آن‌ها استفاده می‌شود که در بیشتر آن‌ها استفاده از کرم آبرسان یک اصل به شمار می‌آید. داشتن پوست سالم و زیبا هدف نهایی همه است، و به همین بیشتر افرادی که روتین پوستی دارند ابتدا به دنبال محصول مناسب می‌گردند و بعد به دنبال استفاده درست از این محصولات هستند.

دانستن اینکه چگونه و چه زمانی باید پوست صورت خود را آبرسانی کنید تا بتوانید اثرگذاری آن را به حداکثر برسانید، به اندازه محصولاتی که استفاده می‌کنید اهمیت دارد. کاری که زمانی بسیار ساده بود، در حال حاضر برای بسیاری گیج‌کننده شده است. به عنوان مثال میزان و زمان استفاده از کرم آبرسان با توجه به تغییر فصل فرق می‌کند. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا با شما درباره زمان درست استفاده از کرم آبرسان بگوییم.

۱. بلافاصله بعد از شستن صورت از کرم آبرسان استفاده کنید

در این لیست این زمان همان موقعی است که همه آن را می‌دانند و بیشتر مواقع کرم‌های آبرسان خود را در این زمان می‌زنند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که بلافاصله پس از شستن صورت خود باید روی پوست مرطوب خود کرم آبرسان بزنید. بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان زمانی است که پوست شما مرطوب است، زیرا این امر می‌تواند باعث شود که رطوبت در پوست شما باقی بماند و از دست نرود و به اصطلاح در پوست قفل شود. قبل از خشک شدن پوست پس از تمیز کردن، از کرم آبرسان خود استفاده کنید.

۲. قبل از خواب آبرسان بزنید

با استفاده از یک آبرسان فوق العاده قوی قبل از خواب، پوست را برای خواب خود آماده کنید و آن را در طول شب هیدراته می‌کنید. پوست شما در حالت خواب به حالت ترمیمی می‌رود، بنابراین اگر از محصولات حاوی مواد مفید برای خود استفاده کنید، می‌توانید مزایای بسیاری برای آن به ارمغان آورید.

۳. صبح‌ها از آبرسان استفاده کنید

ممکن است با خود بگویید که شب را با آبرسان خوابیدم و پوست هنوز آبرسان را دارد و بعد از شستشوی صورت در صبح (که باید این کار را انجام دهید)، تنها سراغ استفاده از مرطوب‌کننده بروید. توجه داشته باشید که مرطوب‌کننده با آبرسان تفاوت دارد. تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده در این است که مرطوب‌کننده بعد از آبرسان استفاده می‌شود تا به نوعی جلوی از بین رفتن رطوبت پوست را بگیرد. مرطوب‌کننده باید آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست شما قبل از استفاده از پرایمر یا کرم‌های پایه باشد. حتی در یک روتین آرایش نیز این ترتیب وجود دارد.

۴. قبل و بعد از پرواز کرم آبرسان بزنید

در حالی که در سفرها از ذوق خود سفر پا به هواپیما می‌گذاریم، اما باید بدانید که محیط هواپیما بسیار خشک و سرد است. این می‌تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد، بنابراین بعد از شستشوی پوست صورت خود بدون استفاده از شوینده و تنها با یک میسلار واتر، پوست خود را برای زدن آبرسان و بعد مرطوب‌کننده آماده کنید. پس از فرود نیز، در صورت احساس خشکی پوست، این عمل را تکرار کنید.

۵. هنگامی که در حال خروج از خانه هستید از آبرسان استفاده کنید

بیشتر افراد در زمان خارج شدن از خانه تنها به این فکر می‌کنند که یا مرطوب‌کننده بزنند و یا تنها از ضد آفتاب استفاده کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که پوست شما در طول زمان رطوبت خود را از دست می‌دهد و شما باید قبل از زدن مرطوب‌کننده و ضد آفتاب حتما آن را با آبرسان رطوبت‌رسانی کنید. ثابت نگه داشتن روتین مراقبت از پوست – که شامل کرم آبرسان دو بار در روز است – همیشه یک ایده هوشمندانه است. از بین رفتن رطوبت لازم پوست می‌تواند تأثیر نامطلوبی داشته باشد که ممکن است این اثر منفی چیزی بیشتر از زدن جوش‌ها و آکنه‌های ناگهانی باشد.

۶. وقتی می‌خواهید آرایش کنید، کرم آبرسان بزنید

استفاده از کرم‌های آبرسان قوی راهی قوی برای شادابی، آبرسانی و طبیعی جلوه دادن پوست در زمان آرایش است. در حالی که ممکن است فکر کنید که لوازم آرایش می‌توانند لایه زیرین پوست را پوشش دهند و کم آب بودن پوست نمایان نشود، اما باید بدانید که عدم آبرسانی و خشک بودن پوست آرایش را نیز بد نشان می‌دهد.

کد خبر 621687

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا