آموزش عالی به تنهایی نمی‌تواند فارغ التحصیلان را صاحب شغل کند/ لزوم توجه وزیر علوم آتی به منابع مالی دانشگاه‌ها


آموزش عالی به تنهایی نمی‌تواند فارغ التحصیلان را صاحب شغل کند/ لزوم توجه وزیر علوم آتی به منابع مالی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نباید تنها از دانشگاه‌ها و وزیر علوم انتظار پیدا کردن شغل را برای فارغ التحصیلان داشت.

رضا مهدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از وزیر پیشنهادی علوم در دولت سیزدهم برای ساماندهی نظام آموزش عالی اظهار کرد: وزیر علوم دولت آتی یعنی دکتر زلفی گل باید به بحث اشتغال فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

او افزود: تمامی دانشجویان بعد از زمان فارغ التحصیلی باید بتوانند به راحتی صاحب شغل شوند. البته دانشگاه‌ها و وزیر علوم نمی‌توانند به تنهایی برای اشتغال جوانان کاری کنند؛ چرا که رشد صنعت، جامعه و اقتصادی هم باید تناسبی با تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان داشته باشد.

مهدی تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور باید بتوانند رابطه خود را با جامعه و صنعت تقویت کنند، متاسفانه هم اکنون ارتباط استادان و اعضای هیئت علمی و دانشجویان در این زمینه بسیار ضعیف است، در حالی که جامعه بدون ارتباط با دانشگاه معنا ندارد.

لزوم توجه وزیر علوم دولت سیزدهم به تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: بحث ارتباط قوی بین دانشگاه‌ها و صنعت و جامعه از جمله وظایف اصلی وزیر علوم در دولت سیزدهم است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. گفتنی است که صنعت و جامعه بدون وجود دانشگاه پیشرفت نخواهند کرد و بی بهره باقی می‌مانند.

مهدی گفت: منابع مالی دانشگاه‌ها بسیار ضعیف است و به علت کم بودن مبلغ آن جامعه دانشگاهی نمی‌تواند روی پژوهش‌های علمی تمرکز کند و بیشترین وقت دانشگاه‌ها و روسای پژوهشی وزارت علوم صرف تامین مالی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان امسال در دستور کار قرار گرفته است، اما باید گفت که این موضوع هم اکنون یکی از معضلات اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌آید؛ چرا که باید تامین شود، اما بودجه‌ای در نظر نیست.

مهدی با بیان اینکه عمده وقت مسئولان دانشگاهی صرف تامین حقوق می‌شود، تاکید کرد: وزیر علوم دولت آتی باید بحث بودجه حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان را تامین کند تا وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه بتواند این معضل را حل کرده و به نفع دانشگاه‌ها عمل کند، در غیر اینصورت نمی‌توان انتظار بهبودی وضعیت را داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در پایان افزود: وزیر علوم دولت آتی باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و رفاه دانشجویان توجه ویژه‌ای داشته باشد تا نقش دانشگاه‌ها به عنوان نهاد و نظام اجتماعی همواره مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

فراخوان جذب دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نحوه استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب دانشجویان فارغ التحصیل به بازار کار است ترم جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجازی خواهد بود اختراع مچ‌بند کاهنده تب توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا