افزایش 6 درصدی تولید کنسانتره‌آهن شرکت‌های بزرگ تا پایان تیرماه


افزایش 6 درصدی تولید کنسانتره‌آهن شرکت‌های بزرگ تا پایان تیرماه

تهران- ایرنا- ایمیدرو اعلام‌کرد: میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ در چهار ماهه نخست سال 1400، بیش از 6 درصد افزایش یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان تیر ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۶۴ تن تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۱۶ میلیون و ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن بود.

از این میزان، شرکت گل‌گهر پنج میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۴۵ تن، چادرملو چهار میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۱ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۲۶ تن، گهر زمین یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۲۴ تن، سنگ‌آهن مرکزی یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۲۹۴ تن، توسعه فراگیر سناباد ۶۶۹ هزار و ۳۸۷ تن، اپال پارسیان سنگان ۶۵۹ هزار و ۶۲۸ تن، صبانور ۴۲۸ هزار و ۳۴ تن، جلال آباد ۱۷۵ هزار و ۲۱۴ تن و صنایع معدنی فولاد سنگان ۲۷۸ هزار و ۳۵۱ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

همچنین در چهار ماهه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ پنج میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۲۰ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (پنج میلیون و ۹۴۷ هزار و ۵۳ تن)، نزدیک به۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره‌آهن در تیرماه سه‌میلیون و ۳۴۹ هزار و ۹۲۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (چهار میلیون و ۱۳۰ هزار و ۹۲۴ تن)، ۱۹ درصد کاهش یافت.

کاهش ۶ درصدی تولید سنگ‌آهن دانه بندی

برپایه این گزارش، شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه ۳۷۸ هزار و ۱۹۸ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴۰۲ هزار و ۵۹۳ تن)، ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

با این حال ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی با ۴۴ درصد افزایش از ۶۴۷ هزار و ۷۴۰ تن چهار ماهه سال ۹۹ به ۹۳۴ هزار و ۸۹۷ تن در چهار ماهه امسال افزایش یافت.

افزایش ۲۴ درصدی تولید و ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی در تیرماه

میزان تولید و ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی در تیر ماه ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، ۱۴۷ هزار و ۳۱۰ تن و ۲۴۳ هزار و ۱۱۳ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه پارسال (۱۱۹ هزار و ۱۸۱ تن تولید و ۱۹۵ هزار و ۸۲۰ ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی)، حاکی از افزایش ۲۴ درصدی در هر ۲ بخش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی