پسر احمد شاه مسعود: برای تحقق صلح حاضرم از خون پدرم بگذرم


پسر احمد شاه مسعود: برای تحقق صلح حاضرم از خون پدرم بگذرم

پارسینه: پسر احمد شاه مسعود اعلام کرد که حاضر است برای تحقق امنیت و صلح در افغانستان از خون پدرش بگذرد.

پسر احمد شاه مسعود: برای تحقق صلح حاضرم از خون پدرم بگذرم

احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود، فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: من آماده‌ام در صورتی که شرایط برای صلح و امنیت در کشور فراهم شود، از خون پدرم که دو روز قبل از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ ترور شد، بگذرم.

وی افزود: ما آماده گفتگو با طالبان هستیم و تماس‌هایی با این گروه داریم. حتی پدرم سال ۱۹۹۶ بدون محافظ و سلاح برای گفتگو با رهبری طالبان به خارج از کابل رفت و به آن‌ها گفت: چه می‌خواهید؟ می‌خواهید دین اسلام اجرا شود؟ ما هم مسلمان هستیم و خواهان صلح بگذارید با هم همکاری کنیم. با این حال طالبان می‌خواهد همه چیز را به زور سلاح تحمیل کند. اگر صلح می‌خواستند با ما صحبت و همکاری می‌کردند. ما همگی افغان هستیم و در آن صورت صلح وجود خواهد داشت.

او گفت: در دوره پدرم، طالبان نتوانست کنترل شمال را در دست بگیرد. بعدا القاعده ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ پدرم را ترور کرد. اما من مایلم به خاطر برقراری صلح و امنیت و ثبات در کشور از خون پدرم بگذرم. ما آماده تشکیل دولتی فراگیر با طالبان از طریق مذاکرات سیاسی هستیم. اما آنچه قابل قبول نیست تشکیل دولت افراط‌گرا در افغانستان است که تهدید خطرناکی نه فقط برای افغانستان بلکه برای تمام منطقه و جهان است.

احمد مسعود بر اهمیت تمرکززدایی در افغانستان تأکید کرد و گفت: ما با آن‌ها گفتگو می‌کنیم و به رسیدن به راهکاری و پایان جنگ امید داریم. آن‌ها می‌گویند که ضد تروریسم بین المللی هستند اما باید این مسئله را به صورت عملی ببینیم. امیدواریم که آن‌ها مایل به این مسئله باشند. ما خواهان جنگ نیستیم. اگر وارد پنجشیر شدند ما آماده جنگ هستیم. درست است که آن‌ها می‌توانند بدون سلاح وارد شوند اما اگر با تفنگ وارد شدند ما آماده دفاع هستیم اما باید اجازه فرصت صلح را بدهیم حتی اگر صلح با طالبان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟