فیلم مقایسه قابلیت های آفرودی تویوتا لندکروزر 300 مدل 2022 و لندکروزر 200


فیلم مقایسه قابلیت های آفرودی تویوتا لندکروزر 300 مدل 2022 و لندکروزر 200

تولید تویوتا لندکروزر 200 مدل 2008 در سال 2007 آغاز شد. نسخه سفید رنگ در ویدیوی زیر دارای موتور 4.6 لیتری تنفس طبیعی V8 است که توان 304

تولید تویوتا لندکروزر ۲۰۰ مدل ۲۰۰۸ در سال ۲۰۰۷ آغاز شد. نسخه سفید رنگ در ویدیوی زیر دارای موتور ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی V8 است که توان ۳۰۴ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر تولید می‌کند، اما لندکروزر ۳۰۰ جدید با موتور V6 سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از آن است.

این موتور ۳.۴ لیتری شش سیلندر جدید V35A-FTS نام دارد و توان ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این موتور ۶.۸ ثانیه است، در حالی که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت موتور V8 بیش از ۹ ثانیه بود.

دور موتور LC300 در سرعت‌های بالا مثلاً ۱۴۰ کیلومتر در ساعت فقط ۱۷۰۰ دور در دقیقه است. موتور V8 که به یک جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار متصل است، برای حفظ این سرعت به ۲۲۰۰ دور در دقیقه نیاز دارد.

مدل ۲۰۲۲ با تایرهای یوکوهاما جئولندر M/T G003 به راحتی از مسیرهای سخت عبور می‌کند.LC300 حین بالا رفتن از یک تپه پوشیده از چمن کمی دچار مشکل می‌شود، اما در بقیه بخش‌های مسیر آفرود عملکرد بهتری دارد. راننده همچنین تحت‌تأثیر واکنش‌پذیری فرمان و سیستم تویوتا کراول قرار گرفته است که در عبور از سطوح شیبدار به آن کمک می‌کند.

با توجه به اینکه قرار است نسخه GR اسپورت با سپرهای آفرود و دیفرانسیل جلوی قفل‌شونده عرضه شود، LC300 هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مشتریان آمریکایی فقط می‌توانند لکسوس LX را به جای آن سفارش دهند. علاوه بر موتور V6 توئین توربو، گویا قرار است این مدل با یک پیشرانه هیبریدی با توان ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۸۷۰ نیوتن متر هم عرضه شود. این پیشرانه ممکن است در توندرا هم مورد استفاده قرار بگیرد که مدل ۲۰۲۲ آن پاییز امسال در آمریکا عرضه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق