پلیس: مراقب کلاهبرداران فضای مجازی با ترفند قرعه‌کشی خودرو باشید


پلیس: مراقب کلاهبرداران فضای مجازی با ترفند قرعه‌کشی خودرو باشید

تهران- ایرنا- پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به اینکه کلاهبرداران فضای مجازی با ترفندهای مختلف از کاربران کلاهبرداری می‌کنند، هشدار داد: این کلاهبرداران به بهانه پیش فروش خودرو بدون انجام هرگونه قرعه کشی، مبالغی را دریافت و دیگر پاسخگوی تماس شهروندان نیستند.

به گزارش ایرنا از روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، مجرمان سایبری با ادعا به اینکه می‌توانند بدون انجام هرگونه قرعه‌کشی، مشتری را برنده خودرو اعلام کنند از این رو اقدام به دریافت دستمزد از مشتری در راستای ثبت نام اولیه در قرعه‌کشی خودرو کرده و پس از ارسال وجه، کلاهبرداران پاسخگوی تماس افراد نیستند.

این مجرمان سایبری با ارسال لینک جهت پرداخت وجه بابت دستمزد تعیین شده، کاربران را به درگاه فیشینگ بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

با توجه به اینکه در فرآیند قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده خودرو امکان هیچ‌گونه اعمال تغییر و تاثیرگذاری توسط اشخاص وجود ندارد، این فرآیند به صورت کامل با نظارت نمایندگان نهادهای ناظر و قانونی برگزار می‌شود و تنها مراجع رسمی ثبت نام خودرو، وب‌سایت‌های اصلی شرکت‌های خودروسازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟