پیام خداحافظی زنگنه با کارکنان صنعت نفت


پیام خداحافظی زنگنه با کارکنان صنعت نفت

وزیر نفت در پیامی برای خداحافظی خطاب به همکاران خود در صنعت نفت نوشت: گرچه عمل انسان به دور از نقص و اشکال نیست و عملکرد هشت سال گذشته مدیریت نفت نیز از این اصل مبرّی نیست، لیکن نقص و تکامل دو روی سکه وجودی انسان و رفتار اوست و امید آنکه نیکویی‌های گذشته، پاس داشته شده و بر آن افزوده شود و با شناخت نقص‌ها به سوی تکامل حرکت شده و بنیان‌هایِ جدیدِ...

به گزارش ایسنا، در پیام بیژن زنگنه که از آن به‌عنوان آخرین کلام خود با همکاران یاد کرده، آمده است: "در هشت سال اخیر صنعت نفت آماج بی‌سابقه‌ترین فشارهای داخلی و خارجی و به‌معنای واقعی کلمه درگیر نبردی نابرابر بود که ذکر آن در این مجال امکان‌پذیر نیست؛ با وجود این با لطف الهی و همت همه شما همکاران محترم توانستیم بر مشکلات فائق آییم و دستاوردهای بزرگی برای کشور به‌دست آوریم.

به گفته وی ۲.۵ برابر شدن تولید گاز پارس جنوبی، ۵ برابر شدن تولید نفت خام میدان‌های مشترک غرب کارون، توسعه پوشش گازرسانی کشور به ۹۵ درصد، ارتقای قابل توجه ظرفیت پالایش نفت کشور، خوداتکایی در تولید بنزین و نفت‌گاز، جهش‌های بی‌سابقه در صنعت پتروشیمی، حفظ جریان صادرات نفت و فرآورده کشور، ارتقای شاخص‌های محیط‌زیستی در فعالیت‌های مرتبط با صنعت نفت و تعیین‌تکلیف طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه در عین تحریم‌های بی‌سابقه از جمله این دستاوردها بوده است. در این مدت تلاش شد که توسعه صنعت نفت با پشتوانه کارکنان ارزشمند آن در سخت‌ترین شرایط نیز متوقف نشود، هرچند بیشتر تلاش ما در این سال‌ها صرف مقاومت و بهره‌برداری بهینه شد.

زنگنه در این پیام اعلام کرد: موفقیت‌های شما همکاران ارجمند را در این توفیقات ارج می‌نهم و با مرور آن به همکاران خود می‌بالم. در این دوره تلاش مداومی برای بهبود وضع زندگی شاغلان و بازنشستگان محترم صنعت نفت صورت گرفت؛ گرچه بخشی از این تلاش‌ها با ناگواری وضعیت اقتصادی کشور و خارج از اراده مدیریت وزارتخانه، کم‌تأثیر شد. شکی نیست که در کوتاه‌مدت، مردم، منتقدان و وجدان‌های بیدار به واقعیت و حقیقت اعمال دست خواهند یافت و تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

وزیر نفت تاکید کرد: گرچه عمل انسان به دور از نقص و اشکال نیست و عملکرد هشت سال گذشته مدیریت نفت نیز از این اصل مبرّی نیست، لیکن نقص و تکامل دو روی سکه وجودی انسان و رفتار اوست و امید آنکه نیکویی‌های گذشته، پاس داشته شده و بر آن افزوده شود و با شناخت نقص ها به سوی تکامل حرکت شده و بنیان‌هایِ جدیدِ نیکو بر این پایه بنا شود. در هر صورت با توکل به خدا این روزها گذشت و امروز خرسندم و خدای متعال را شکر می‌گویم که این بار سنگین از دوشم برداشته می‌شود و برای همکارانم که در آینده مسئولیت را به‌عهده می‌گیرند، از صمیم قلب آرزوی توفیق می‌کنم.

وی اظهار کرد: بابت قصورها، تقصیرها و تلخی‌های خود در انجام وظایف نیز از همه همکاران محترم پوزش می‌طلبم و از آنان صمیمانه تقاضا می‌کنم که مرا عفو فرمایند. خداوندا! آنچه ما انجام دادیم برای کسب رضا و اعتلای نام تو و سرافرازی ایران عزیز بود. به لطف و کرم بیکران خود، اعمال ما را بپذیر و در آنچه نیز کوتاهی داشته‌ایم بر ما ببخشای. نفت را به شما و شما را به خدا می‌سپارم. "

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات