تسلا بات به مریخ خواهد رفت


 تسلا بات  به مریخ خواهد رفت

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در روز جمعه اعلام کرد که امیدوار است ربات‌های انسان‌نمای این شرکت به تولید انبوه برسند و روزی در مریخ فعالیت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اینسایدر، ایلان ماسک در روز جمعه اعلام کرد که ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت ممکن است روزی قادر به کار در مریخ باشند.

ماسک در پاسخ به کاربری در توییتر که از او پرسیده بود آیا این ربات‌ها به تولید انبوه می‌رسند و در مریخ مورد استفاده قرار می‌گیرند گفت: امیدوارم.

ماسک روز پنجشنبه از ربات انسان‌نمای تسلا رونمایی کرد این ربات که "تسلا بات" نام دارد از هوش مصنوعی که شرکت تسلا برای خودروهای برقی خود ساخته است، بهره می‌گیرد.

اسپیس‌ایکس، یکی دیگر از شرکت‌های ایلان ماسک، نیز بر روی ارسال انسان به ماه تمرکز کرده است.

کاوشگر مریخ نورد استقامت به خواب رفت

ماسک همچنین در روز پنجشنبه اعلام کرد که این ربات‌ها کاربردهای زیادی برای جامعه خواهند داشت و در آینده انجام کار فیزیکی انتخابی خواهد بود.

تسلا اعلام کرده که این ربات به عنوان چشم دوربین خواهد داشت و از نرم‌افزار خودران برای حرکت در محیط استفاده خواهد کرد. این ربات همچنین مجهز به یک ابررایانه مبتنی بر یادگیری ماشینی خواهد شد.

ماسک که به نظر می‌رسید از نگرانی مردم در مورد حمله ربات‌ها آگاه است در روز پنجشنبه گفت که اکثر مردم می‌توانند با این ربات ۱۲۵ پوندی(۵۶ کیلوگرمی) مقابله کنند.

او افزود: ما آن را به گونه‌ای می‌سازیم که از نظر مکانیکی و قدرتی بتوان از آن فرار کرد و حتی با آن مقابله کرد.

کد خبر 621851

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد