بیش از 550 بازرسی محیط از مساجد سیستان و بلوچستان در محرم انجام شد


بیش از 550 بازرسی محیط از مساجد سیستان و بلوچستان در محرم انجام شد

زاهدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نظارت تیم‌های بهداشتی بر آیین‌های عزاداری از ابتدای محرم تشدید شده و افزون بر 120 بازرس بهداشت محیط در قالب 60 تیم بیش از 550 بازرسی از مساجد، تکایا و حسینه‌ها انجام دادند.

قمر شهریاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در شب‌های محرم بازرسان بهداشت محیط با حضور در مساجد ضمن بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک آموزش‌های سلامت را به صورت چهره به چهره به متولیان مساجد و تکایا ارائه کردند.

وی افزود: تیم‌های بهداشتی نظارت بر مراسم‌ عزاداری نمونه‌برداری از ۱۷۵ شبکه آب اماکن و منبع‌های تعبیه شده و یکهزار و ۴۲۳ مورد کلر سنجی نیز توسط بازرسان انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان روز گذشته گفته بود: با افزوده شدن ۷۶۷ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۳ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: همچنین با فوت ۱۰ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۳۹۳نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۴۵۸ بیمار حاد تنفسی و ۱۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!