13 رشته قنات در شیروان نیاز به مرمت و لایروبی دارد


13 رشته قنات در شیروان نیاز به مرمت و لایروبی دارد

بجنورد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: اینک 13 رشته قنات در این شهرستان خراسان شمالی نیاز به مرمت و لایروبی دارد که برای امسال درخواست اعتبار داده شده و در اولویت قرار دارد.

دکتر حسن ایزانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع کل قنات های این شهرستان را ۶۶ رشته عنوان کرد و اظهار داشت: مرمت و لایروبی قنات های اولویت دار شهرستان، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با توجه به خشکسالی های امسال خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه رشته قنات در این شهرستان دچار ریزش، مسدود و خشک شده است که برای مرمت و لایروبی آن ۶ میلیارد ریال اعتبار برآورد می شود.

ایزانلو در خصوص اقدامات انجام شده بهسازی قنات های شهرستان اضافه کرد: سال گذشته ۶ رشته قنات شهرستان به طول ۵۵۴ متر با اعتبار سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال مرمت شد و اکنون مرمت سه رشته قنات به طول ۲۳۰ متر با چهار میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گفته مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، این استان ۶۲۹ رشته قنات دارد که ۶۶ رشته آن با آبدهی سالانه ۶ میلیون متر مکعب مربوط به شهرستان شیروان است.
شهرستان شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای آن با آب قنات مشروب می شود.

این شهرستان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک