طرح‌های آبرسانی خوزستان هفته دولت افتتاح می‌شوند


طرح‌های آبرسانی خوزستان هفته دولت افتتاح می‌شوند

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: طبق گزارش سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آبفا استان بسیاری از مجتمع‌های آبرسانی در دست احداث در راستای رفع تنش آبی روستاهای خوزستان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست بررسی طرح های دفع آب‌های سطحی در استانداری خوزستان اظهار داشت: تکمیل و راه اندازی مجتمع های آبرسانی در راستای رفع تنش آبی روستاهای خوزستان با شتاب در دست اجرا است.

وی همچنین در خصوص مشکلات ناشی از روان آب و فاضلاب اهواز اظهار داشت: طبق گزارش شهرداری و آبفا طرح هایی در راستای تعمیر، تجهیز و جایگزینی پمپ های تخلیه فاضلاب در اهواز در حال اجراست.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت لایروبی شبکه فاضلاب اهواز تاکید کرد: از آنجا که شهرداری اهواز برای لایروبی مجاری فاضلاب نیازمند ماشین آلات تخصصی است علاوه بر اینکه شرکت های دولتی و غیردولتی مستقر در خوزستان موظف به تامین این ماشین آلات هستند ، استان های معین نیز در این زمینه باید خوزستان را یاری کنند.

سلیمانی دشتکی ،سازمان آب و برق خوزستان، شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت توسعه نیشکر را موظف به تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری اهواز برای لایروبی مجاری فاضلاب کرد.

وی بر جمع بندی دیگر نیازهای ضروری آبفا و شهرداری اهواز در رابطه با لایروبی شبکه فاضلاب شهر اهواز تاکید کرد و گفت:برای تامین این نیازها از استان‌های معین درخواست کمک می شود.

استاندار خوزستان در ادامه همچنین با تاکید بر ضرورت بازدید از روند اجرای طرح های در دست اجرا در بخش فاضلاب در این استان گفت: مشکلات و موانع پیش روی این طرح ها باید به صورت کارشناسی بررسی شده و قبل از شروع فصل بازندگی برطرف شوند.

ضرورت رسیدگی به مشکلات فاضلاب شهرستان کارون

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان نیز در این نشست گفت: از آنجا که شبکه فاضلاب اهواز با شهرستان کارون مشترک است لذا باید به مشکلات فاضلاب این شهرستان نیز رسیدگی شود چرا که شهرستان کارون در فصل بارندگی با مشکلات زیادی روبرو است.

سردار حسن شاهوارپور همچنین با اشاره به برگزاری نشست های متعدد و برنامه ریزی‌ صورت گرفته برای رفع مشکلات ناشی از شبکه فاضلاب شهرستانهای اهواز و کارون گفت: با وجود برنامه ریزی خوب در رابطه با طرح های فاضلاب در اجرا با مشکل مواجه هستیم لذا از دستگاه های اجرایی انتظار می رود طبق برنامه ریزی صورت گرفته طرح ها را پیش ببرند تا در فصل بارندگی در این شهرها با مشکل مواجه نشویم.

وی اظهار داشت : با هماهنگی دستگاه های اجرایی پیش بینی می شود در فصل بارندگی امسال مشکلات مردم شهرستان های اهواز و کارون ناشی از آب‌های سطحی و فاضلاب نسبت به سال‌های قبل کاهش یابد.

با موافقت مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای گام نخست شبکه فاضلاب شهر اهواز به شرکت آبفا خوزستان پرداخت شد.

مردم اهواز و کارون چند سالی است که در فصل بارندگی با مشکل طغیان فاضلاب و آبگرفتگی معابر و منازل روبرو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه