آتش‌سوزی گسترده در مرز پیرانشهر مهار شد


آتش‌سوزی گسترده در مرز پیرانشهر مهار شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر گفت: آتش‌سوزی گسترده در این مرز که از سمت عراق آغاز شده بود، توسط نیروهای مرزبانی و با همکاری ادارات مختلف مهار شد.

سرهنگ صادق رستم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حین رصد حوزه استحفاظی در مرز ایران و عراق یک فقره آتش‌سوزی گسترده در فاصله ۳۰۰ متری سمت عراق در حال پیشروی به کشور ایران مشاهده و گزارش شد.

وی ادامه داد: در ساعات اولیه مسوولان هنگ مرزی، فرماندار، ادارات منابع طبیعی و ارگان‌های نظامی در محل حضور یافتند.

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر گفت: با اقدامات سریع و همراهی آتش‌نشانی و نیروهای هنگ مرزی، این آتش پس از ۱۲ ساعت بدون خسارات جانی و حداقل خسارات به منابع طبیعی مهار شد.

وی از همراهی ادارات و نیروهای هنگ مرزی در جلوگیری از خسارات فراوان و مهار آتش‌سوزی قدردانی کرد.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشور عراق هم مرز است ؛ این شهرستان دارای یک مرز رسمی به نام تمرچین است.

مرز رسمی زمینی "تمرچین" در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و "چومان" در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعال شد.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد