3 خانه تاریخی اردبیل برای بهره‌ برداری واگذار می‌ شود


3 خانه تاریخی اردبیل برای بهره‌ برداری واگذار می‌ شود

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با تصویب صندوق احیا و بهره ‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی سه خانه تاریخی اردبیل برای بهره‌ برداری واگذار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با برگزاری آگهی مزایده اقدام به واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی کرده که سه خانه تاریخی استان اردبیل نیز در لیست بناهای هدف برای واگذاری است.

وی افزود: از جمله خانه‌های تاریخی که مقرر شده واگذار شود، خانه شریعت واقع در خیابان سیمتری اردبیل است که با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی بهره‌برداری از آن انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل خانه خادم‌باشی واقع در محله اوچدکان را از دیگر خانه‌های مصوب برای واگذاری با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی عنوان کرد و گفت: خانه آصف واقع در محله معمار نیز با کاربری فرهنگی و پذیرایی برای بهره‌برداری واگذار خواهد شد.

فلاحی ادامه داد: افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت‌های لازم می‌توانند برای شرکت در این مزایده تا دهم شهریورماه اقدام کنند تا با بررسی پیشنهادات و صلاحیت‌ها از نظر کمیته فنی و بازرگانی، برندگان واگذاری مشخص شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...