شهرداری تهران از اوراق مشارکت برای نوسازی محله نفرآباد استفاده کند


شهرداری تهران از اوراق مشارکت برای نوسازی محله نفرآباد استفاده کند

تهران- ایرنا -عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران با لایحه ای 2 فوریتی از ظرفیت اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم عبدالعظیم و محله نفرآباد استفاده کند.

به گزارش ایرنا «سید احمد علوی» روز سه شنبه در جریان ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به تسریع در ظرفیت استفاده از اوراق مشارکت تذکر داد و گفت: بر اساس بند «ه» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور و با استناد به ماده ۷۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای شهر و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود تا مقدمات لازم به منظور تجهیز منابع مالی برای برای نوسازی بافت های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم، خصوصاً محله نفرآباد را فراهم کند.

وی گفت:شهرداری با استفاده از ظرفیت موجود در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که مبتنی بر تأمین ۲۵ درصد اصل و سود اوراق توسط دولت است، این امکان را می یابد که موضوع را به انجام رساند.

علوی افزود: با توجه به وضعیت مالی شهرداری تهران و اقدامات انجام شده توسط سایر کلانشهرها به منظور جذب و در اولویت قرار گرفتن ظرفیت محدود اوراق مشارکت، شهرداری باید لایحه ای دو فوریتی تا حداکثر ۱۵ شهریور ماه به شورا ارائه و موضوع را در نهادهای ذیربط وزارت کشور، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیگیری کند.

سهل انگاری در رفت و روب شهر موجب نارضایتی شهروندان شده است

به گزارش ایرنا مهدی اقراریان در این جلسه با ارائه تذکر پیش از دستور و با اشاره به بازدیدهای میدانی و گزارش‌های مردمی گفت: «در دوره انتقال مدیریت شهری اهمال در انجام وظایف اولیه نگه داشت و رفت و روب شهر موجب نارضایتی شهروندان در مناطق شده است.»

وی به سرپرست شهرداری تهران تذکر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های مغفول معاونت‌ هماهنگی مناطق این معاونت باید در خصوص رسیدگی به نظافت معابر، لایروبی انهار، شستشوی داخل مخازن پسماند، وضعیت روکش آسفالت معابر اهتمام داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403