کادر درمان سرشیفت کاری پیر شدند و مردم کرونا را جدی نگرفتند/ سفر روی موج کووید19؛ قمار بر مدار مرگ


کادر درمان سرشیفت کاری پیر شدند و مردم کرونا را جدی نگرفتند/ سفر روی موج کووید19؛ قمار بر مدار مرگ

متخصص بیماریهای عفونی با ابراز گلایه از آن دسته از مردمی که هنوز کرونا را جدی نگرفته اند، گفت: کادر درمان وقتی می بیند گروهی از مردم پروتکل ها را رعایت نمی کنند و از تعطیلاتی که با هدف قرنطینه تصویب شده سوء استفاده می کنند و یه سفر می روند،دلسرد می شوند؛کادر درمان سر شیفت های کاری پوسیدند و برخی از مردم هنوز خطر را جدی نگرفته اند!

دکتر حمید عمادی، متخصص بیماریهای عفونی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اظهار گلایه مندی از رفتار گروهی از مردم در اوج تلفات بیماری کرونا گفت: بارها بنده و همکاران بنده در مصاحبه با رسانه ها و اعلام بیانیه ها و ... از مردم درخواست کردیم که همه بار مشکلات روی دوش ما و کادر درمان اما شما فقط بخاطر سلامت خود و خانواده و عزیزانتان پروتکل های بهداشتی، را رعایت کنید. به ویژه در معابر و اماکن عمومی از ماسک استفاده کنید. ما از همان ابتدا گفتیم که اجرای پروتکل های بهداشتی مهم‌ترین راه مقابله با بیماری و ورود ویروس کرونا به بدن است و الان هم بر این مسئله تاکید میکنیم و می گوئیم مردم نباید استفاده از ماسک را فراموش کند.

کادر درمان سرشیفت کاری پیر شدند و مردم کرونا را جدی نگرفتند/ سفر روی موج کووید19؛ قمار بر مدار مرگ

وی افزود: اگر در ماه های آخر سال 98 که وجود کرونا در کشور اثبات شد افرادی که احساس کسالت می کردند، فقط ماسک می زدند و چند روز در ارتباط با دیگران احتیاط می کردند، ما به این وضع دچار نمی شدیم. ما قسم خورده ایم که برای نجات جان هموطنان مان از هیچ کوششی دریغ نکنیم؛ اما الان از دست برخی از هموطنان خود دلخوریم. پرستار، دکتر، نظافت چی، نگهبان و کارمند وزارت بهداشت دوسال درگیرند. وقتی تصمیم به سفر رفتن می‌گیرید، چند لحظه خودتان را جای کادر درمان بگذارید. کارد درمان در سر شیفت‌های خود پیر شده اند و پوسیده‌اند؛ مگر آنها دل ندارند به مسافرت بروند؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران زدن ماسک و مراقبت های ساده و کم هزینه ای مانند شستشوی دست چقدر برای مردم مشکل است؟ این مشکل برای کادر درمان چندین برابر است. این مردمی که به اجرای پروتکل ها توجه و تمکین نمی کنند، تا این اندازه بیرحم هستند؟ یهنی انها با خود فکر نکرده اند که ممکن است ناقل باشند و بی توجهی در رعایت الزامات بهداشتی بسیاری از شهروندان خود را درگیر کند؟

عمادی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: پزشک و پرستار و کارمند و سایر عوامل کادر درمان هیچ انتظاری بجز رعایت آنچه که ستاد ملی مقابله اعلام میکند، انتظار دیگری از مردم ندارند، اما انتظار بی انصافی را هم ندارند. چرا با هر شروع هر موج و زدن هر پیک و افزایش آمار تلفات انگشت اتهام به سوی کادر درمان نشانه می رود و تقصیر ها به گردن افرادی می افتد که از آغاز شیوع کرونا بیشترین زحمت را متقبل شده اند؟

وی اضافه کرد: مردم مقصران اصلی این اوضاع آشفته هستند؛ گرچه برخی از مسئولان هم ممکن است خطایی کرده باشند که من نمی خواهم خطای آنان را توجیه کنم و اساسا بررسی خطای آنها به من ربطی ندارد، اما وقتی می‌بینم که گروه زیادی از مردم در هر تعطیلی که با هدف قرنطینه و ماندن در منزل تدوین و اعلام می شود؛ سریعاً قرنطینه ها را می‌شکنند و به مسافرت می روند، نمی توانم نادیده بگیرم. چون سفر رفتن مردم ویروس را جابجا می کند و باعث همه گیری بیماری می شود.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری ادامه داد: چرا مردم نمی خواهند درک کنند که تعطیلات برای این است که مردم با ماندن در منزل بیماری را کنترل کنند تا بلکه زنجیره انتقال کرونا شکسته شود؛ اما وقتی به مسافرت می روند، بدیهی است که آمار مبتلایان به کرونا هر بار بیشتر می شود و در این فرآیند پیک ها و موج های جدید کووید در پی هم ایجاد می‌شود و قبل آنکه پیک و موجی به پایان برسد، پیک دیگری آغاز می شود.

کادر درمان سرشیفت کاری پیر شدند و مردم کرونا را جدی نگرفتند/ سفر روی موج کووید19؛ قمار بر مدار مرگ

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام(ره) با بیان اینکه هنوز مردم مبحث کرونا و خطرات آن را جدی نگرفته‌اند، عنوان کرد: مردم کرونا را به عنوان یک بیماری خطرناک و مهلک هنوز باور نکرده اند. بنابراین من توصیه می کنم مردم عزیزی که در رعایت پروتکل ها تا کنون کوتاهی کرده اند، در کنار اقدامات کادر درمان مانند فراهم کردن واکسن، انجام واکسیناسیون، درمان بیماران مبتلا در مراکز درمانی و ... به هر طریق ممکن پروتکل ها را رعایت کنند؛ چرا که اگر مردم سطح اجرای پروتکل ها را به بالای 80درصد برسانند، می توان امیدوار بود که با همکاری و کمک هم بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خاتمه اظهاراتش گفت: مردم آن نگاه اولیه را به کادر درمان فراموش کرده‌اند. کادر درمان در آغاز شیوع بیماری کرونا با انرژی مثبت مردم سر پا بودند و الان که می بینند برخی از مردم کوچه و خیابان به اجرای پروتکل‌ها تمکین نمی کنند و ماسک نمی زنند، دلسردی و خستگی کادر درمان دو چندان می‌شود. بنابراین رعایت پروتکل ها گذشته از مهار بیماری باعث دلگرمی کادر درمان هم می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس